Analiza oglasov za avtomobile kot način komuniciranja s kupci v slovenskih revijah

Komercialist

Študent: Tigran Čoch

Tigran Čoch je diplomant programa Komercialist na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjal decembra 2009.

PDF

Diplomsko delo Tigran Čoch

Današnja, potrošniška družba je preplavljena z oglasi, zato te jemljemo kot del vsakdana in smo do njih precej ravnodušni. Oglaševalci imajo zaradi tega kar zahtevno nalogo, kakšen oglas izdelati, da bodo pritegnili pozornost in napeljali ljudi v nakup.

Diplomsko delo obravnava oglaševanje, oglaševanje avtomobilov v slovenskih revijah in analizo tovrstnih oglasov. Tiskani oglasi sicer nimajo enakih možnosti kot multimedijski oglasi, a se oboji ne izključujejo, temveč dopolnjujejo.

Avto danes ni več luksuz, temveč nekaj povsem vsakdanjega. Še vedno pa je tudi objekt nedoumljivega poželenja, merilo uspeha in nadomestilo za neuspeh in zato tudi zahteven predmet oglaševanja.

Po pregledu in primerjanju revij sem svojo osnovno predpostavko, da sta kakovost fotografije in sama kakovost oglasa kot takega različni, ovrgel. V vseh revijah so enako kakovostni oglasi oziroma kakovostne fotografije in so uporabljeni isti oglasi. Oglase ustvarjajo oglaševalske agencije in te naredijo oglase enkrat, in sicer za proizvajalce avtomobilov, ne pa za posamezne revije. Oglasi v naših revijah so prevedeni iz originalov in prirejeni za potrebe našega trga. Trditve, ki sem jih zastavil na začetku diplomskega dela in v prejšnjih poglavjih tudi obdelal, so se potrdile.

Avto kot nosilec sporočila v oglasih je bil že od nekdaj sam sebi zadosten in ni potreboval dodatnih pisnih pojasnil. Vozniki svojega jeklenega konjička pogosto poosebljamo – z njim se nekako zbližamo in mu dajemo razna ljubkovalna imena. Pogosto se obnašamo, kot da avto ni stroj, temveč nekaj več, včasih ga obravnavamo celo kot družinskega člana. Zaradi zasičenosti trga in vse bolj zahtevnih kupcev oglaševalci pri oglaševanju podirajo meje in želijo z oglasi šokirati, da bi pritegnili čim več pozornosti in se približali potrebam zahtevnega trga. Internet, ki je danes dostopen vsem in povsod, v službi, šoli in doma, omogoča multimedijsko predstavitev, kar je za izdelovalce oglasov velik izziv in področje, ki omogoča vso kreativnost pri izdelavi oglasa.

Multimedijskih oglasov kot oglasov današnjega časa sem se dotaknil v poglavju o novih načinih oglaševanja (podiranje dosedanjih meja), vendar jih nisem obdelal, saj je cilj naloge analiza tiskanih oglasov. Oglaševanje lahko opredelimo na tisoč in en način, vsem definicijam pa je skupno, da gre za obliko nakupnega prepričevanja ciljne publike. Oglašujemo lahko v raznovrstnih medijih. Prednosti tiskanega medija, natančneje revij, kot medija oglaševanja so natančno ciljano oglaševanje, možnost večkratnega branja in preučevanja ter privlačnost estetskih fotografij, ki jih ponuja kakovosten papir.

»Reprezentacije sveta, tako verbalne kot vizualne, predstavljajo nekakšne popačenke neskončno bogatega in kaotičnega fenomena, ki ga imenujemo realnost.« (Forceville 1996).

Oglaševalci uporabljajo vedno bolj nenavadne in zanimive tehnike kot sredstva pritegovanja in informiranja oglaševanega izdelka. Rezultate teh novih tehnik – verbalne metafore sem pojasnil na primerih v prejšnjih poglavjih. Analiza avtomobilskih oglasov v naših revijah je pokazala, da med kakovostjo fotografij ali oglasov na sploh v treh skupinah revij ni razlik. Razlikuje pa se skupno število oglasov v posamezni skupini revij, uporabljenem številu oglasov na stran (oblika oglasa) in izbiri proizvajalcev avtomobilov.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Tigran Čoch

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X