Zakaj izdelati virtualni katalog

Vsako podjetje poskuša najti svoj način za pridobitev kupcev. Z poslovnimi modeli, privlačnimi internetnimi stranmi ali
z uporabo različnih medijev na internetnih straneh. Če želimo pritegniti, in obdržati pozornost obiskovalca internetne strani mora pridobiti vse podatke, ki jih potrebuje in to kar najhitreje, najenostavneje in najučinkoviteje.

1. Predstavitev podjetja

Podjetje MCA je bilo ustanovljeno januarja leta 1993. V trinajstih
letih delovanja smo nenehno rasli in danes sodi podjetje med največje
in najuspešnejše grafične studie pri nas, naše ime pa se vse pogosteje
pojavlja tudi izza meja. Je pa res, da same kratice MCA ne povedo nič,
kajti želeli smo se imenovati MAC, ker delamo s takšno računalniško
opremo, vendar to ime že obstaja. Macintosh (MAC) je zaščitena blagovna znamka Apple Inc.

Slika 1: logotip podjetja

Slika 1: logotip podjetja

Naša široko razvejana dejavnost zajema pripravo in izdelavo visokokakovostnih tiskovnih sestavkov, kataloško produkcijo, digitalni tisk velikih formatov na najrazličnejše površine, prodajo in servis grafične opreme.

Podjetje tvorijo štirje oddelki:

  • Grafična priprava in tisk
  • Kataloška produkcija (Neckermann, Quelle)
  • Prodaja grafične opreme (Screen, CGS)
  • Virtualni katalogi

Zavedamo se, da je prvi pogoj za poslovno uspešnost najkvalitetnejša usluga po konkurenčni ceni. Naše storitve in proizvodnja potekajo v skladu z mednarodnimi standardi.

Kakovost opravljenega dela zagotavlja ekipa 36 sodelavcev. Gre za strokovno izbran kader, ki z nenehnim izobraževanjem vseskozi sledi hitremu razvoju novih tehnologij, podjetje pa sleherno leto vlaga znatna sredstva tudi v posodabljanje obstoječe in nakup najnovejše opreme.

Naša prva in zadnja misel pa ste vselej vi, naš naročnik, zato pozorno prisluhnemo vašim željam in potrebam. Pozoren, prijazen servis in visokokvalitetna usluga so doslej prepričali mnoge.

2. Kataloška produkcija

Podjetje MCA se je s kataloško produkcijo pričelo ukvarjati leta 1998, ko nas je hudi konkurenci navkljub podjetje Neckermann GmbH izbralo za svojega partnerja, saj smo kot edino podjetje popolnoma zadostili visokim kvalitetnim in rokovnim standarde tega koncerna.

S produkcijo katalogov, sprva zgolj za področje Slovenije, se je začelo tesno sodelovanje, ki je z leti preraslo v eno naših poglavitnih dejavnosti.

Leta 1999 se je kataloški produkciji pridružil Neckermann Hrvaška, kasneje pa še Neckermann Češka, Neckermann Slovaška, Neckermann Poljska, Neckermann Švica, Neckermann Bosna, Neckermann Srbija, Neckermann Estonija, Neckermann Latvija in Neckermann Nizozemska.

Ker se dober glas sliši v deveto vas, smo na podlagi odličnih referenc leta 2000 pričeli sodelovati še z enim kataloškim gigantom, koncernom Quelle, natančneje s podjetjema Quelle Hrvaška in Quelle Srbija, za katere še danes postavljamo vse kataloge in njihove številne priloge.

Za kvalitetno kataloško produkcijo skrbi 19 zaposlenih. Vsi so vrhunski grafični operaterji s znanjem in smislom za oblikovanje, ki so kos tudi najzahtevnejšim operacijam in letni produkciji več kot 65.000 strani! Ob znanju in hitrosti pa naši poslovni partnerji cenijo tudi prijazen profesionalni odnos, ki je postal ena zaščitnih znamk našega podjetja.

Produkcija katalogov poteka tako v štiri barvni (color) tehniki, kot tudi v tako imenovani črni mutaciji, ki pomeni velik prihranek pri tisku, saj se za različne kataloge v različnih jezikih menjuje in dotiska le črna barva.

Vse to je seveda podprto z najnovejšo tehnologijo – najboljšo računalniško opremo, ki je trenutno na voljo na svetovnem trgu.

Sliak 2: Neckerman, kataloška prodaja                     

Slika 3: Quelle, kataloška prodaja
Sliak 2: Neckerman, kataloška prodaja Slika 3: Quelle, kataloška prodaja

3 Virtualni katalogi

V današnjem času je za uspešen internetni posel nujno potrebna najvišja kakovost vsebine internetnih strani!

Vsako podjetje poskuša najti svoj način za pridobitev kupcev. Eni stavijo na zahtevne poslovne modele, drugi se zatekajo k čim privlačnejšim internetnim stranem, spet tretji pa poskušajo cilj doseči z uporabo različnih medijev na internetnih straneh.

Kako ga torej čim dlje zadržati na vaših straneh?

Iz lastnih izkušenj in brskanja po internetnih straneh zagotovo veste, kako težko je ob obilici informacij obstati na točno določeni strani.

Če želimo ne le pritegniti, temveč tudi obdržati pozornost obiskovalca internetne strani mu moramo zato kar najhitreje ponuditi orodja, s katerimi lahko z naše spletne strani ali portala pridobi vse podatke, ki jih potrebuje – in to kar najhitreje, najenostavneje in najučinkoviteje!

Tehnologija interaktivnih katalogov, ki spominja na običajno listanje knjig, revij, in časopisov ponuja možnost hitre in enostavne izbire na način, ki so ga kupci najbolj vajeni, hkrati pa ponuja tudi vso udobje, ki ga prinaša internet: možnost izbire in nakupa iz domačega naslonjača.

Tehnologija interaktivnih katalogov torej omogoča uporabnikom hiter, predvsem pa enostaven ogled ponudbe, izbrane produkte pa si lahko ogledajo tudi detaljno, z različnih zornih kotov.

Zaradi uporabe Flash-viewer tehnologije za brskanje po takšnem interaktivnem katalogu uporabnik ne potrebuje velikih hitrosti prenosa podatkov (bandwith).

Izdelava virtualnih 3D slik z ZOOM opcijo. Vaš izdelek lahko predstavite potencialnim kupcem tako, da se vrti okoli vsake osi in se povečuje do najmanjšega detajla.

 

 

Slika 4

3. 1 Izdelava virtualnih 2D slik z ZOOM opcijo

Slike vaših izdelkov lahko predstavite v mnogo boljši kvaliteti kot na običajnih internetnih straneh. Vaše stranke bodo dobile na ogled visokokvalitetne slike izdelkov na katerih bodo odlično vidni tudi najmanjši detajli.

3. 2 Izdelava virtualnih katalogov in gostovanje (hosting)

Vaše kataloge, prospekte, obvestila in ostali tiskovni material bomo postavili na internet in to v največji kvaliteti.

Vaše stranke bodo lahko listale vaše kataloge in prospekte ter se pozanimale o vaših storitvah še isti dan, ko bodo vaše PDF datoteke poslane v tiskarno. Interaktivni virtualni katalogi so kot nalašč za vse internetne trgovine, založnike, potovalne agencije, proizvajalce, velika trgovska podjetja in podobno.

Vsebino vaših katalogov, prospektov in ostalih tiskovin bomo hitro in enostavno pretvorili v interaktivni virtualni katalog in ga združili z vašo internetno stranjo ali E-trgovino. Vaši katalogi, prospekti in ostali tiskovni material bodo imeli popolnoma enak videz kot vaši tiskani izvodi, uporabniki pa bodo imeli tudi povsem enak občutek, kot pri prelistavanju tiskanih edicij.

Enostavna navigacija podprta z ZOOM funkcijo, največja možna kvaliteta slike, enostavna izbira in ostale funkcije bodo vašim strankam v veliko pomoč in veselje.

Interaktivni virtualni katalogi temeljijo na programu Macromedia Flash player, ki se nahaja v kar 97% vseh internetnih iskalnikov (vir: Macromedia Inc.). Macromedia Flash™plug-in je običajno že standardno vključen v vseh internetnih iskalnikih.

Predstavite lahko več kot tisoč slik z ločljivostjo 20000 x 20000 pix po katalogu. Ta tehnologija omogoča prenos več kot 100 MB vsebine v vsakem trenutku, tudi uporabnikom z dial-up načinom prenosa podatkov.

4 Cenik za izdelavo virtualnega kataloga

Mislim, da ni podjetja, ki si ne bi želelo predstaviti svoje izdelke na najnovejši način. Na začetku so še seveda bili papirnate reklame, ki so še danes in jih ponavadi največkrat najdemo v naših nabiralnikih, ki nas dobesedno zasipajo.
Cenik katalogov:

  • Osnovna postavitev do 50 strani znaša 100 €.
  • Osnovna postavitev nad 50 strani znaša 150 €.
  • Cena posameznega linka znaša 0,5 €.
  • Cena pop-up besedila na stran je 1 €.
  • 3D animacije; cena na animacijo je: 30 € na eno 3D animacijo.

Tehnologija interaktivnih katalogov, ki spominja na običajno listanje
knjig, revij, in časopisov ponuja možnost hitre in enostavne izbire na
način, ki so ga kupci najbolj vajeni, hkrati pa ponuja tudi vso udobje,
ki ga prinaša internet: možnost izbire in nakupa iz domačega naslonjača.


Kako izdelati virtualni katalog

Po določeni izmenjavi informacij med stranko in komercialnistom,
stranka izpolni naročilnico ter dostavi materiale (PDF, texti…) na
določeno podjetje, kjer izdelujejo virtualne kataloge. Pri proizvodnem procesu je v pomoč gantogram, ki je odličen organizacijski pripomoček, saj poenostavi pregled
nad izvajanjem del.

4 Nastanek projekta za izdelavo virtualnega kataloga

Če želimo kakšno stranko privabiti k naši ponudbi, ji moramo dati čim več dobrih in koristnih informacij.

Ko se stranka odloči za nas ji kasneje predstavimo vse naše ponudbe in postop dela ter čas dela do končnega izdelka.

Naloga komercialista je, da stranki predstavi svojo ponudbo, vspostavi komunikacijo in proizvede ta projekt.

Po določeni izmenjavi informacij med stranko in komercialnistom,
stranka izpolni naročilnico ter dostavi materiale (PDF, texti…) na
določeno podjetje, kjer izdelujejo virtualne kataloge.

Da bi prišlo do te izvedbe je potreben tukaj grafični operater, ki
preveri naročilnico in ponudbo stranke ter hkratki preveri prejete
materiale, ki so potrebni za izdelavo izdelka na strankino željo.
Kasneje se začne njegovo delo: izdelava strani in korekture stranki.

Po nekaj dnevnem delu, MCA kontaktira s strankino firmo za splet in
kasnjeje pride do prenosa www strani na strankin server. In na koncu pa
še pride MCA faktura.

5 Gantogram

Gantogram je odličen organizacijski pripomoček, ki poenostavi pregled
nad izvajanji del, pri nekem proizvodnem procesu (npr. popravilo
računalnika). Posamezne delovne faze (npr. sestavljanje, razstavljanje
nečesa ali nekoga) umeščamo v časovno logično zaporedje. Razvidno nam
je tudi, kako dolgo neka faza poteka in kakšna delovna sredstva
(kladivo, žaga,…) potrebujemo pri delu v fazi.

Slika 5: gantogram po dnevih

Slika 5: gantogram po dnevih

Slika 5: katalog Neckermann

Slika 4: katalog Neckermann

Če gre za primer izdelave virtualnega kataloga Neckermann, bom
predstavila postopek, kako priti do izdelave kataloga in kakšno je moje
delo.

  

 

 

Moje delovno mesto se imenuje grafični operater (oblikovalec). Naš glavni ponudnik za izdelavo teh katalogov je Graz Neckermann, kjer nam oni dajejo materiale. Strani, kjer so fotografije jih oblikujejo v Frankfurtu, to pomeni, da postavijo slike po straneh in po velikosti. V Grazu pa nam točno določijo, kako mora stran s besedilom izgledati in se moramo orientirati po nemških PDF-ih. Naš Litho oddelek oblikuje kataloge za trenutno 5 držav (Slovenija, Hrvaška, Češka, Slovaška in Ukrajina), sedaj pa se nam pridruži še Romunija. To nam je dalo znak, da je naše končo delo dobro in kvalitetno.

Naše delo se začne v postavljanju strani. Mi dobimo PDF-e in prav tako Quark strani, v katerih delamo. Imamo določene datoteke, kjer so shranjeni razni logotipi od pozicijskih številk, logotipov za bombaž, usnje, do raznih telefonskih števil itd.

Ko dobimo materiale za določen katalog, ga začnemo oblikovati in vstavljati prevode. Vse to počnemo s pomočjo programa Quark Xpress.  Včasih se tudi zgodi, da v Grazu želijo, da kakšen artikel izbrišemo ali kaj podobnega in mi vsekako ustrezamo k temu in seveda velja za vse države, da se določena stvar popravi.

Ko so strani postavljene, dobimo od vsakih držav prevode. To pomeni, da nemške tekste zamenjamo s slovenskimi, hrvaškimi, češkimi, slovaškimi in ukrajinskimi. Preden pa sploh vstavimo tekste jih moramo formatirati. Formatiramo jih z različnimi bližnjicami (commont; jabolko 1-9). Ob koncu vseh prevodov za katalog pošljemo ponovno v Graz in v države, da nam naredijo korekture. Čez določen čas mi te korekture dobimo nazaj jih popravimo, kaj so nam označli oziroma prečrtali in nekatere strani so lahko že tako imenovani Litho končani. To pomeni, da ta stran z mapo lahko gre naprej v Repro oddelek.
Na Repro oddelku nastavljajo slike na 300dpi, ker mi delamo z kvaliteto slik 72dpi. 300dpi izpopolni sliko tako, da so vse točke zapolnjene. Tam delajo največ s programom Adobe Photoshop. Tudi njihova naloga je, da svoje izdelke pošljejo v Graz in v korekture, da še popravijo malenkosti, preden gre v tiskarno.

Po vsem tem delu predamo materiale v tiskarno. Na koncu pa še tiskarji opravijo svoje delo, da vse te strani stiskajo. In tako jih dobimo v papirnati obliki, ki nas že čakajo v nabiralnikih.

6 Quark xpress

Quark Xpress je program, ki je namenjen profesionalni izdelavi tiskovin (knjige, revije, letaki, vizitke, plakati,…).

Že na samem začetku sem omenila, da najbolj delamo s tem programom. Ker sam program ni tako zahteven in je podoben tudi Adobe InDesignu, pri uvajanju nisem imela težav.
Ker delamo s MAC računalniki pri tem programu uporabljamo razne bljižnice. Za sprejem teh bližnjic je predvsem tipka commont (jabolko), pri PC obliki je v tem primeru CTRL. Sedaj bom naštela te bližnjice in opisala kaj pomenijo:

  • commont + 1: povečava pozicijske številke
  • commont + 5: črta, ki ločuje artikle med seboj v tekočem tekstu
  • commont + 6: naziv artikla in barve morajo biti vedno bold
  • commont + 9: za ceno je značilno da je povečana in v pisavi black
  • F1: bestell numer poudaljeno in povečano

Pri formatiranju teksta v Quarku moramo biti previdni predvsem na pisavo. Slovenija in Hrvaška imata pisavo MMFrutiger, Češka in Slovaška imata FrutigerCE in Ukrajina ima Helvetico.

7 Adobe photoshop Elements

Slika 6: Photoshop

Je program, ki predstavlja veliko in je okrnjena različica programa Photoshop. Gre za popolnoma novo oblikovan grafični program.

Na voljo ima dva zaslonska pomočnika – Hints (namigi) in Recipes
(recepti), ki začetnike korak za korakom popeljeta v svet digitalne
obdelave slik. Vsebuje vsa pomembna orodja za pripravo slik za tiskanje
in internetno rabo. Večina orodij (Levels, Eyers, Filters, History
palette…) je podobnih orodjem v Photoshopu. Pomočnik Recipes ponuja
priložnostna navodila, ki v malem oknu na namizju vodi korak za korakom
uporabnika skozi težavnejša opravila kot so: retuširanje, uporaba
besedila, tiskanje…

Slika 6: Photoshop  

Večina orodij programa Elements ima okenca za predogled. S slikovnim prikazom učinkov orodja olajša odločanje, saj je lahko pred izvršitvijo ukaza vidimo njegove posledice. Vsi filtri, plastni slogi in efekti so opremljeni s ikonami.

Okno Quick Fix (hitro urejanje) nam omogoča kontrolo barve, svetlosti in kontrasta. Hkrati pa vidimo sliko pred spremembo in po njej, pri čem imamo možnost razveljavitve izvedene spremembe.
Slaba stran tega programa je, da nima nekaterih orodij, npr. Pen tool (pero) ali Curves control (kontrola s krivuljam) za tonsko kontrolo. Pozna le nekatere barvne prostore: RGB (Red Green Blue), Grayscale, Bitmap in Index.

Poleg splošnih orodij imamo na voljo tudi avtomatiziranih ukazov, kot so Contact Print, Picture Package (pakiranje slik) in Web Photo Gallery (spletna galerija) ter podporo za uporabo raznih dodatkov, npr. Extensis PhotoFrame (okvirjanje slik).

8 Adobe/Macromedia Flash player

Oglasi oziroma oglasni spoti, narejeni s programoma Macromedia Flash oziroma SWiSH, morajo biti za uspešno delovanje v mreži Media Iprom posebej pripravljeni. Če oglas ni pripravljen po teh navodilih, se lahko pojavijo težave pri serviranju samega oglasa, prav tako pa se ne morejo šteti kliki nanj, kar povzroči nepravilnosti v statističnih poročilih za oglaševalce.

Napredna oblika oglaševanja z oglasnimi spoti v omrežju Media Iprom omogoča zaznavanje, ali ima uporabnik vso potrebno programsko opremo (Macromedia Flash Player Plug-in), da mu lahko serviramo določen oglas v formatu SWF.

Kar se tiče klikov na oglase, se ti lahko beležijo le, če je uporabnik ob kliku preusmerjen prek oglasnega strežnika na stran oglaševalca oziroma tarčo oglaševalske kampanje. Ker se kliki štejejo za vsako oglasno mesto posebej, mora biti tudi tarča klika na oglasnem strežniku dinamično zgenerirana ob vsakem prikazu. Pri navadnih oglasih GIF/JPG/PNG/HTML to ne predstavlja ovire, saj lahko vsako povezavo naredimo občutljivo na klik s preprosto kodo HTML, ki jo oglasni strežnik k serviranemu oglasu vstavi sam. Ker so filmi SWF nestandardni elementi, ki se na strani prikazujejo ob pomoči zunanjega programa (plug-ina), jih ne moremo tako preprosto narediti občutljive na klik. Za to mora poskrbeti že sam izdelovalec oglasa. Prav tako mora izdelovalec poskrbeti za to, da oglasi delujejo v vseh spletnih brkljalnikih, poleg tega pa morajo biti izdelani oglasi tudi usklajeni z vsemi različicami plug-inov. Zato za izdelavo oglasov ni dobro uporabljati funkcij, ki jih omogočajo najnovejše različice programa Macromedia Flash, saj obstaja verjetnost, da te funkcije ne bodo delovale pravilno pri uporabnikih, katerih različica plug-ina je 4. Zaradi zastarelosti različice plug-inov, nižje od 4, se SWF oglasi uporabnikom, ki imajo še vedno te plug-ine (zelo majhno število nepogostih uporabnikov spleta), ne bodo prikazali.

9 Viri

  • www.mobitel.si
  • www.mca.si/fsi/neckermann/255_slo/hk_255_slo/index.html
  • www.mca.si/fsi/neckermann/255_slo/sommerbeilage_255_slo/index.html
  • www.mca.si/fsi/neckermann/255_slo/mansworld_255_slo/index.html

10 Zaključek

Tako kot pri vsakem pisanju naloge prideš do nekega spoznanja, sem tudi tukaj prišla. Spoznala sem, delo virtualnega kataloga ni tako preprosto, ker ponavadi se zgodi, da nastanejo kakšne neprijetne komunikacije ali pa stranki ni všeč naš izdelek in potem se ne odločijo več za nas. Zato skušamo se pokazati v najboljši luči in dati vse od sebe, da izpolnimo „željo” stranke.

In tudi že sam postopek dela od začetka do končnega izdelka je kr nekaj dela, ki ni ravno preprosto. Tukaj moraš vložit kar nekaj trudi in predvsem biti  aktiven psihično, kar vsaka malenkost te lahko pripelje do napake in da je ne vem koliko ur dela, lahko pozabiš na tisto in začneš vse od začetka delati.

  • Quark Xpress je program, ki je namenjen profesionalni izdelavi tiskovin (knjige, revije, letaki, vizitke, plakati,…).
  • Adobe photoshop elements, je okrnjena različica programa Photoshop. Gre za popolnoma novo oblikovan grafični program.
  • Adobe/Macromedia Flash player ali Swish – s tem programom so narejeni oglasi oziroma oglasni spoti.  
DELI
Prejšnji članekDigitalna temnica
Naslednji članekPriprava PDF datotek za tisk

Bojana Zagoršek je študentka na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno delo je pripravila kot seminarsko nalogo pri predmetu "Praktično izobraževanje 1" študijskega programa multimediji v šolskem letu 2006/2007.