IZVENNIVOJSKO KRIŽANJE LJUBLJANSKE CESTE V MARIBORU Z REGIONALNO ŽELEZNIŠKO PROGO – URBANISTIČNI IN PROJEKTANTSKI VIDIK REŠITVE

Gradbeništvo

Študent: Urška Šalamon


Urška Šalamon je diplomantka programa Gradbeništvo na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjala decembra 2011.

PDF

Diplomsko delo Urška Šalamon

Na območju Mestne občine Maribor trenutno ostaja samo še železniški prehod na Taboru, kjer Ljubljanska ulica prečka regionalno železniško progo, ki še ni bil deležen modernizacije oziroma izgradnje dodatnih ukrepov za povečanje varnosti udeležencev prometa.
Sicer zavarovan nivojski prehod železniške proge na Taboru v Mariboru, predstavlja že vrsto let nevralgično točko v središču Maribora. Zaradi velike gostote prometa osebnih vozil, avtobusov, pešcev in kolesarjev, povzroča ta prehod pogoste in dolge zastoje v prometnih komunikacijah. Prav tako je mehanizacija že zelo zastarela, saj je upravljanje zapornic še vedno ročno.
V neposredni bližini se nahaja tudi Univerzitetni klinični center Maribor, nekaj izobraževalnih ustanov ter garažna hiša in železniško postajališče Tabor, zato predstavlja nivojski prehod s stališča prometne varnosti v cestnem in železniškem prometu izredno nevarno mesto.
Nivojski prehod ne ustreza pravilnikom in zakonom, ki trenutno veljajo v Republiki Sloveniji, zato je tudi komisija za nivojske prehode odredila modernizacijo oziroma izgradnjo podvoza, ki bi bistveno izboljšal prometno varnost tako za motorna vozila kot pešce in kolesarje.
Na podlagi te odredbe in sklepa komisije sta Mestna občina Maribor in takratna Direkcija Republike Slovenije za investicije v javno železniško infrastrukturo (danes Ministrstvo za promet, Direktorat za železnice in žičnice) podpisala sporazum o sofinanciranju projekta oziroma sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za izgradnjo izvennivojskega križanja Ljubljanske ulice z regionalno železniško progo.
Nameravani objekt se nahaja v neposredni bližini Univerzitetnega kliničnega centra Maribor, sakralnega objekta ter Magdalenskega parka, ki je zaščiten kot kulturni in naravni spomenik, kar mu daje veliko pomembnost. Vse te prednosti pa pri načrtovanju in projektiranju prinašajo tudi slabosti, saj se vsi, ki sodelujejo pri pripravi projekta srečujejo z mnogimi ovirami in omejitvami. Prav tako so se začela mnenja strokovnih sodelavcev gradbene stroke med seboj razlikovati, kljub dejstvu, da vsi strmijo k enakim ciljem, ki so:

– Uskladitev interesov naročnika in sofinancerja
– Priprava ustrezne in kvalitetne projektne dokumentacije
– Pridobitev soglasij vseh pristojnih soglasodajalcev
– Izgradnja podvoza
– Zagotovitev in ureditev boljše prometne pretočnosti
– Povečanje varnosti vseh udeležencev v prometu

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Urška Šalamon

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X