Plakat je že vrsto let eden izmed pomembnih vizualnih medijev. S svojo obliko in možnostjo sporočanja je nepogrešljiv del urbanega življenja. Za komuniciranje ga uporabljajo države, podjetja, organizacije, institucije in vsi drugi, ki želijo podati informacijo oz. sporočilo. Plakat nas lahko nagovarja, opozarja, šokira in pritegne k razmišljanju. S svojo grafično podobo, ki je podprta z besedilom, je odličen medij za katerega lahko rečemo, da je kljub svoji dolgi zgodovini še vedno sodoben in unikaten.
To diplomsko delo govori o pomenu plakata kot komunikacijskega in vizualnega medija. Se sploh zavedamo, kako prisoten je plakat v naših življenjih? Kolikokrat ste prav zaradi plakata, ki ste ga videli v mestu, obiskali gledališko predstavo, koncert ali volili za politika, ki je imel pod sliko zapisan najboljši slogan? Hitro ugotovimo, da je plakat močnejši medij, kot se zdi na prvi pogled. Možnost masovne reprodukcije pa mu to moč še poveča. Vsak medij ima svoja pravila ko govorimo o oblikovanju, in tudi plakat ni izjema. Zato sem se v diplomskem delu dotaknil terminov kot so grafično oblikovanje in vizualno sporočanje.
V drugem delu diplomske naloge – raziskovalnem delu – sem oblikoval gledališki plakat in gledališki list. Upošteval sem pravila oblikovanja in s tem pokazal, da že samo upoštevanje pravil in poznavanje zakonitosti oblikovanja pripeljejo do dobrega izdelka. Seveda pa je pomembno, da oblikovalec spremlja trend oblikovanja, je kreativen in, najbolj pomembno, da se vedno uči novih veščin, pa naj gre za računalniške programe, likovno teorijo ali tipografijo.