Poslovni načrt za prodajo zaščitnih oblek Špela Bernjak, s. p.

Komercialist

Študent: Špela Bernjak

Špela Bernjak je diplomantka Višje strokovne šole Academia Maribor, program Varovanje. Svoje diplomsko delo je zagovarjala marca 2016.

PDF

Diplomsko delo Špela Bernjak

Želja vsakega posameznika je, da se počuti varno kjerkoli, tudi v svoji obleki, ki mu nudi dodatno zaščito med različnimi deli ali opravili. Počutiti se varno je pri vsakem posamezniku zelo pomembno, zato želimo ljudi opozarjati ali napeljevati k temu, da so v ustrezni zaščitni obleki, ki nudi predvsem dodatno zaščito pri ogroženem ali tveganem delu, zavarovani pred delovnimi nesrečami. S tem želimo ljudi prepričati in jim nuditi le najboljše ter preprečiti razne delovne nesreče in nezgode, ki se precej pogosto pojavljajo v delovnem okolju.
V diplomskem delu smo podrobneje (skozi teoretični in praktični del) opisali načrtovano dejavnost, s katero se bo ukvarjalo novo ustanovljeno podjetje, to je s prodajo zaščitnih oblačil s poudarkom na tistih za varnost pri delu.

Trg smo raziskali s pomočjo anketiranja na terenu. Rezultati raziskave kažejo, da je zaščitna obleka za večino anketirancev zelo pomembna in da tovrstne trgovine redno obiskujejo. Večina anketirancev je mnenja, da je na našem tržišču premalo trgovin z zaščitno opremo in da so pripravljeni za dobro kakovost odšteti dano (nekoliko višjo) ceno. Poslovna priložnost v Prekmurju je idealna, saj se na tem območju s tovrstno dejavnostjo ukvarja le eno podjetje. Rezultati raziskave kažejo tudi na to, da bi se jih največ odločilo za nakup zaščitnih hlač oziroma zaščitnih oblačil, zato lahko s to potrditvijo količinsko povečamo napoved prodaje in napovedujemo večje prihodke in večji dobiček podjetja. Zelo pomembno je, da je anketirancem na prvem mestu kakovost, saj bo se bo naše podjetje trudilo prodajati in šivati najboljše zaščitne obleke z najboljšimi materiali in surovinami, ki jih bomo dobavljali od najboljših izbranih ponudnikov. V anketi nas je nekoliko presenetila ugotovitev, da anketirancem ni toliko pomembna lokacija trgovine, kar je za nas zelo ugodno glede na to, da bomo obratovali na vasi. Torej lahko pričakujemo potrditev našega načrtovanega oz. predvidenega prometa, obstaja pa tudi velika verjetnost, da se bo podjetje kljub lokaciji zunaj urbanega mestnega okolja prijelo in ustvarjalo dobiček ter se tudi na podeželju lahko naprej razvijalo. Ugotavljamo tudi, da sta kupcem pomembna strokovno znanje in usposobljenost prodajalcev pri prodaji zaščitnih oblačil. Zato bodo zaposleni v našem podjetju ustrezno usposobljeni z dolgoletnimi izkušnjami, za kar se bomo trudili tudi vnaprej in jih dodatno usposabljali ter učili o novostih, najnovejših trendih in še višji kakovosti zaščitnih oblačil. Nenehno se bomo tudi dodatno izpopolnjevali in poskušali biti v čim večjo korist kupcem. Skušali bomo izpolnjevati vse želje naših strank.

Hkrati se zavedamo, da kupce zelo privabljajo raznorazne reklame po TV, internetu, časopisih, radiu ali drugih medijih, zato se bo naše podjetje reklamiralo pred odprtjem trgovine in tudi kasneje, ko bomo že poslovali (z redno mesečno promocijo). Z anketo smo potrdili, da večina kupcev rada kupuje tudi prek spleta, ne samo osebno, zato bo na naši spletni strani možno kupovati in naročati zaščitna oblačila. Vse naše trditve iz dispozicije diplomskega dela smo torej potrdili. Opredelili smo tudi kupce po skupinah. Navedli smo izbrane dobavitelje za vse potrebne materiale in surovine. Naključno smo izbrali nekaj konkurentov iz Slovenije in proučili njihove prednosti in slabosti. Za naše podjetje smo opredelili tudi tržni splet, sestavljen iz štirih sestavin (izdelek, cena, distribucija in promocija), ki so opisane in jasno določene. S SWOT-analizo smo ugotovili prednosti in slabosti podjetja pa tudi priložnosti in ovire v našem okolju. Opredelili smo lastništvo podjetja in organizacijsko obliko podjetja kot tudi poslovne prostore in opremo. Sicer pa bo podjetje delovalo na domačem naslovu Poznanovci 36, 9202 Mačkovci. Pri izračunu kalkulativne cene izbranega reprezentanta smo prišli do zaključka, koliko rezerve je za dobiček ali višje stroške podjetja. Pri ciljih in strategijah smo navedli kratkoročne in srednjeročne cilje podjetja za prva štiri leta poslovanja. Poslovni načrt pa vsebuje tudi načrt prodaje in nabave s količinsko in vrednostno napovedjo za obdobje štirih let. Ker v podjetju nastajajo različni stroški, smo te vrednostno opredelili, tudi strošek amortizacije za osnovna sredstva in stroške za plače zaposlenih, malice, regres in ostalo. S pomočjo izbranih kazalnikov uspešnosti poslovanja podjetja smo izračunali delež pokritja stroškov, ekonomičnost poslovanja in rentabilnost poslovanja.

Na osnovi danih ugotovitev lahko potrdimo predpostavko o tem, da bi se naša dejavnost lahko obnesla in bila dobičkonosna. Problem bi lahko bil le v novi konkurenci v Pomurju, slabem začetku poslovanja oz. vstopanja v ta posel. Kljub temu smo mnenja, da smo se iz prikazanih načrtov in projekcij nekaj naučili in bomo zato lahko učinkovito realizirali predstavljeno poslovno idejo.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Špela Bernjak

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X