Snemanje avdio zgoščenke

43

Moje diplomsko delo, snemanje avdio zgoščenke, je pri koncu. Diplomska naloga mi je predstavljala velik izziv, saj sem bolj vešč dela s tonsko tehniko v živo. Studio mi je do tega trenutka bil kar seda tuj. Ugotovil sem, da sta si studio in odrsko ozvočenje različna, čeprav imata tudi veliko skupnega. S to diplomsko nalogo sem se naučil, da je marsikatera stvar precej drugačna, ko jo pobližje spoznaš. Vedno sem mislil, da je delo v studiu včasih lažje. Če se kaj zalomi, lahko vedno znova posnameš, imaš čas za odkrivanje napak, lahko razmisliš in preučiš, zakaj nekaj ne zveni, kot bi moralo,  na odru pa moraš hitro ukrepati, tukaj v studiu je na voljo  več časa. Vendar pa sem spoznal, da je pri delu v studiu  vse veliko bolj slišno, bolj zbrano je potrebno poslušati, vedno iskati nekaj novega in podobno. Mislim, da mi je največji izziv predstavljal ravno »mastering«, saj si do sedaj nisem niti predstavljal, kako poteka.

V diplomski nalogi sem obravnaval snemanje avdio CD zgoščenke. V teoretičnem delu diplomske naloge sem predstavil, kje bom snemal, izbral primerno snemalno opremo, na kratko predstavil, kaj sploh so mikrofoni in katere bom uporabljal, predstavil potek snemanja in postprodukcijo (potek urejanja, katere »efekte« bom dodal, »mastering,«), v zaključku sem opisal, kako sem oblikoval naslovnico in zgoščenko ter CD zgoščenko kasneje zapisal.

Snemanje sem uspešno zaključil, kasneje pa posnetke še obdelal. Za potrebno snemanje sem uporabil različne mikrofone (Shure Beta 58A, Sennheiser MD441, Shure PGA81) in mešalno mizo Behringer X18, ki sem jo uporabil tudi kot zvočno kartico. Načeloma to mešalno mizo uporabljam med vikendi na odrih, vendar sem ugotovil, da se v studiu obnese več kot odlično. Snemal sem narodno-zabavni ansambel, snemali smo istočasno večkanalno, kasneje pa določene stvari popravljali. Nekatere skladbe smo snemali vsak inštrument posebej.

Po snemanju pa sem nastale posnetke moral še »zmiksati« (kakor se to reče v žargonu), uredil kanale (panorama, »equalizer,« kompresorji, efekti) ter vsakega od teh postopkov tudi opisal. Ko pa je bilo vse to skupaj posneto, dobro »zmiksamo«, je sledilo kritično poslušanje in pa »mastering.«

»Mastering« je zame osebno bil najtežji del diplomske naloge. V »masteringu« je treba dodati enake elemente kot zgoraj, dodamo še kaki stereo izenačevalnik in podobno.  V diplomski nalogi sem opisal, da lahko ta del primerjamo z gradnjo hiše. S samim »miksom« vse zgradimo, olepšamo pa kasneje z »masteringom«, kjer dodamo končno podobo skladbe, z »miksom« zgradimo module, ki jih kasneje z »masteringom« sestavimo v hišo.

Bistvena stvar pri »miksu« in »masteringu« je ta, da pri »miksanju« lahko delamo v poljubnem zaporedju, vsekakor pa moramo delati v najvišji možni kvaliteti.
Pri »masteringu« pa določimo zaporedje za posamezen medij (CD, plošča, »single« …), končni izvozni format in izdelamo »master« oziroma izdelek, iz katerega se kasneje delajo distribucijske kopije. Pri »miksanju« delamo na posamezni skladbi, pri »masteringu« pa na končnem izdelku.

Za CD zgoščenko pa potrebujemo tudi naslovnico, to sem pa oblikoval v »Adobe Photoshopu,« zgoščenko pa sem potiskal v programu »CD Label Print

Moje diplomsko delo je temeljilo na izkušnjah in teoriji, ki sem jo pridobival nekaj let, ko sem se sproti in »na terenu« učil spretnosti avdio produkcije. Zelo malo mi je bilo dostopnega pisnega gradiva, skoraj nič, veliko vsega je na internetu, vendar je napisano vse bolj splošno, zato sem uporabil veliko lastnega znanja, uporabil pa sem tudi nekaj spletnih virov.

Delo v studiu vsekakor ni tako enostavno, kot sem si predstavljal. Sam osebno sem si predstavljal, da je delo v studiu lažje kot delo v živo oziroma ozvočenje skupine na odru. Skozi to diplomsko nalogo sem ugotovil, da je težje studijsko delo, vsekakor sem tudi na tem področju skozi to nalogo pridobil kar nekaj izkušenj, ki mi bodo pri tem delu veliko pripomogle. Vendar mislim, da bo ostal oder tisto, kar mi je še vedno bolj všeč in kar me bolj veseli.

Download full insight