Timsko delo pri pripravi oddaje

Projekt je temeljil na izkušnjah študentov, iznajdljivosti, pripravljenosti do
žrtvovanja prostega časa in seveda timskega dela. Prav slednje je po
mojem mnenju odigralo pomembno vlogo pri izpolnjevanju zastavljenega
cilja. Že na začetku so se morali vsi zavedati, da nihče od nas še ni
profesionalec, seveda pa se je bilo potrebno za izvedbo projekta
potruditi maksimalno.

1. Uvod

Projekt Šolska TV, ki se je rodil na enem od delavnih sestankov zaposlenih in zunanjih sodelavcev Academije. Prvenstveno bi naj bil namenjen študentom drugega letnika multimedije. Največ koristi od tega pa naj bi imeli prav mi študentje, saj pri tem projektu lahko dejansko vidimo kako poteka delo na televiziji. Z osnovnim znanjem, ki smo ga osvojili v 1. letniku ter ga v Šolski TV še dodatno pilili in z iskušnjami, ki smo jih pridobili na različnih področjih, še največ pa v prvi oddaji (v živo), ki smo jo izvedli v studiu MOJ TV, smo se študenti odločili, da se lotimo projekta ponovno, z eno majhno razlilko. Ta majhna razlika je bila, da smo študentje morali projekt izpeljati čisto sami. Seveda sta bila mentorja še vedno razpolago za vsakršne informacije, vendar je projekt temeljil na naših izkušnjah, iznajdljivosti, pripravljenosti do žrtvovanja prostega časa in seveda timskega dela. Prav slednje je po mojem mnenju odigralo pomembno vlogo pri izpolnjevanju zastavljenega cilja. Že na začetku smo se vsi morali zavedati, da nihče od nas še ni profesionalec, seveda pa se je bilo potrebno za izvedbo projekta potruditi maksimalno. To pa je za nas, ki še vsemu zastavljenemu delu nismo bili popolnoma kos, pomenilo 120 % zalaganje.

2. Razdelitev nalog

Kot se za vsak projekt spodobi, smo tudi mi na prvem srečanju najprej pričeli z razdelitvijo
nalog. Ker smo pred tem eno oddajo že posneli in smo se takrat med seboj kar dobro spoznalitudi
med delom, je bila ta odločitev dokaj lahka. Študentje so soglasno izbrali mene za
producenta/urednika oddaje, saj so bili mnenja, da sem to nalogo pri prvi oddaji opravil
dobro. Ker sem se pri oddaji, ki je bila obvezni del Šolske TV v tej vlogi odlično znašel, mi je
odločitev, da jo sprejmem še enkrat pomenila dodaten izziv.

2. 1 Urednik / producent

Kot urednik sem seveda prvi z delom pričel ravno jaz. Prizanešeno mi je bilo, da nisem rabil odločati o ideji, saj je bila zasnova o oddaji plod skupinskega dela in sicer že od takrat, ko smo se pri snemanju prve oddaje odločali za ponovno snemanje. Imeli smo že tudi pripravljene tri prispevke, ki smo jih posneli že prej – med samim potekom Šolske TV.

Preostale študente sem razporedil na delavna mesta, ki jih je bilo nujno pokriti za nemoteno pripravo in kasneje tudi snemanje oddaje. Večina, kar jih je sodelovalo na prvem snemanju so si zaželeli isto delovno mesto, problem je nastal le pri tajnici režije in voditeljih. Pri prvi oddaji tajnice sploh nismo imeli oziroma sva si njeno vlogo nekako razdelila z režiserjem. Voditeljica iz prve oddaje pa kljub prvotni veliki zainteresiranosti, te vloge ni želela ponoviti. Zavedal sem se, da stati pred kamero in voditi oddajo ni lahko. Tako sem voditelju iz prve oddaje ob bok postavil še drugega voditelja, ki pa je imel bolj ali manj stransko vlogo.

2. 2 Sodelovanje z režiserjem

V nadaljevanju je bilo poglavitnega pomena moje sodelovanje z režiserjem, saj naj bi prav on najtesneje sodeloval s strokovnjaki in programskimi delavci, naj bi jim dajal napotke pri izdelovanju grafike in nenazadnje naj bi vodil končno oblikovanje oddaje. Ker sem se jaz dogovarjal z morebitnimi gosti, je bilo najino zajemno delo toliko bolj pomembno, saj sva na podlagi gostov tudi usklajevala končno podobo oddaje. Seveda pa so tudi vsi ostali sodelujoči morali imeti jasno sliko o celostni podobi oddaje (za vsakega gosta pa smo želeli pripraviti še podlogo, voditelj se je moral pripraviti na goste…), tukaj so bili še prispevki, ki so sicer bili končani že prej, zato jih je bilo potrebno kar se da elegantno vključiti v oddajo. Ker mi kot producentu mi ni bilo potrebno skrbeti za opremo in prostore za snemanje, sva si zgoraj omenjeno delo z režiserjem razdelila. Tako je vsak opravil nekaj. Jaz sem probal voditelju pomagat pri pripravi na oddajo – od gostov sem dobil še kako pomembne informacije, ki jih je voditelj vsekakor nujno potreboval za boljšo vodenje – seveda pa sem tudi ostalim dal nekaj napotkov za vrhunec priprav na oddajo. Pripravil pa sem še redosled oddaje. Vse to sem dva dni pred oddajo poslal vsem sodelujoči.

2. 3 Zadolžitve oziroma funkcije za športno oddajo (09.01.2008)

glavni voditelj:

sovoditelj:

Davor Mrkič

Darjan Blagovič

 mešalec tona:

 mešalec slike:

Metka Berčnik

Matej Lešnik

kamera 1:

kamera 2:

Aleš Bombek

Milan Dragojevič

režija:

tajnik režije:

urednik/producent:

Tomaž Premzl

Robert Bolko

Tadej Friš

mentorica:

mentor:

Irena Bedrač

Irena Bedrač

vsesplošna pomoč: Miran Bauman
  • MILAN DRAGOJEVIČ; ko greš posnet podlogo za hokej, pazi, da ne boš snemal nepotrebnih stvari, ker nimamo časa za pregledovanje in montažo…probaj posnet malo in kvalitetno, da boš lahko v studiu čimhitreje porihtal poldogo…
  • VODITELJA; poglejta si malo spletno stran od hokejašic lisjaki. net/com al pa kakšno drugo stran povezano s hokejem ….da bosta vedla kaj zanimivega iz sveta hokeja. O streljanju pa Davor že itak dovolj veš, če si ga treniral…tukaj še nekaj zanimivosti, ki mi jih je podal sam organizator- Ljubo Germič ( 14. mednarodno tekmovanje v športnem streljanju RUŠE 2008, bo trajalo dva dni, 8 držav (ita,aut,hr,srbija, slo….), strelja se s puško in pištolo, v soboto se bo 170 tekmovalcev streljalo v okvirju krajevnega praznika(tako se je tudi začelo…), v nedeljo pa se bo 180 tekmovalcev borilo za pokal RUŠE 2008, tekmovanje je organizirano na zelo visoki ravni, s sodobno tehnologijo (ekrani……)! Zraven bo prinesel še pištolo, in eno puško verjetno nek starejši model !!!
  • Pazi še , da boš gospodu na koncu dal možnost, za povabilo gledalcem na tekmovanje(če ne bo med pogovorom že kar sam povabil). Z njim se kaj dosti ne boš imel časa pomenit o vprašanjih, ker bo zaradi službenih obveznosti v studio prišel šele ob 20.25 !!! Dobro si pripravi uvodni pozdrav (v katerem na kratko zajemi vso vsebino z gosti vred) in zaključni pozdrav (ne pozabi, da se za tvojim pozdravom zavrti še naš Bowling)
  • Športno streljanje; podlogo je obljubil Dejan!!!
  • Fino pa bi bilo, če bi si vsi pogledali prispevke (sp.str.šolske TV), da boste vedeli kaj je na njih!

2. 4 Redoslep športne oddaje (9.1.2008 – v živo)

  • 20:15:00 Uvodna špica Moj TV + Šolska TV (pribl.15 sek.)

1. del

2. del

3. Priprava na snemanje (studio Moj Tv)

Jaz neposredno nisem bil odgovoren za samo pripravo v studiju tik pred snemanjem. Delo
producenta je: – ugotoviti potrebe po opremi za produkcijo

  • ugotoviti možnosti za zagotovitev opreme
  • ugotoviti stroške za uporabo opreme
  • dogovoriti za najem opreme (če je treba)
  • ugotoviti potrebe po prostorih/lokaciji
  • ugotoviti možnosti za zagotovitev prostorov/lokacij
  • ugotoviti stroške za uporabo prostorov/lokacij
  • upoštevati možnosti in ekonomske faktorje glede prostora
  • dogovoriti se za uporabo prostorov/lokacij
  • določiti cilje in ciljne skupine (področja uporabe)
  • določitev izvajalcev (notranji, zunanji sodelavci, gostje)

Določitev resursov

  • terminski plan izvedbe (seznam aktivnosti, začetek/konec izvedbe)
  • določitev stroškov aplikacije(stroški razvoja, implementacijski stroški)

Vir: http://znanje.academia.si/index.php/page,Course/Subject,ODMP; povz. po Cotle S. (2000); Media organisation and production in Millerson G.; Effective TV Production, 2000; Ellis J. (2000); Seeing Things: Television in the Age of Uncertainty, London: I.B. Tauris; London-New York

Ker je večina teh stvari bila opredeljena z našo odločitvijo, da snemamo na lokalni televiziji Moj TV v Selnici ob Dravi, sem lahko več časa namenil drugi strani mojih obveznosti; nadzoru nad organizacijo in izvedbo televizijske oddaje.

3. 1 Tehnična priprava

Na lokalno televizijsko hišo Moj TV v Selnici ob Dravi smo prispeli ob 17. uri. Takoj smo pričeli z samimi pripravami v studiju in v režijski sobi. Razdelili smo se v dve skupini in sicer glede na “delavna mesta“. Kamermana, voditelja in jaz smo se odpravili v studijo, delo tajnika režije, tonsko mojstrico in mešalca slike pa je v režijski sobi nadziral režiser.

3. 1. 1 Priprava studija

V normalnih okoliščinah delo producenta ne zajema priprave studija in podobnih stvari, ki sem jih jaz počel, temveč bi bilo moje delo zgolj nadzor in preverjanje uspešnosti priprav.

Slika 1: Še zadnji napotki voditeljema

Slika 1: Še zadnji napotki voditeljema (foto: Darijan Blagovič)

Ker pa je bilo treba improvizirati sem se temu primerno obnašal tudi jaz. Najprej smo se lotili scene.

Za športno oddajo je vsekakor manj primerno sedenje, kot stanje
voditeljev in gostov, zato smo se odločili za slednje. Sicer pa za
sedenje v tem premajhnem studiju niti prostora ni bilo. In tako smo
naletali že na prvo oviro- naš voditeljski par je bil zelo visoke
rasti, samo ozadje pa je bilo dokaj nizko. Trudili smo se, da bi se to
v kadru čim manj videlo, vendar s prestavljanjem mize – prostora za
vodenje intervjuja – nismo dosegli željenega učinka.

V nadaljevanju smo se lotili postavitve luči, kamer in mikrofonov.
Ker je eden od naših sodelavcev poklicni “lučkar“ je to uredil on.
Kamermana sta pričela z nastavljanjem kamer, jaz pa sem se lotil
postavljanja mikrofonov. Ko smo to končali je za povezavo med studijem
in režijsko sobo manjkala le še nastavitev slušalk za kamerana.

3. 1. 2 Priprava v režijski sobi

Režiser je poskrbel, da so se vklopili vsi potrebni računalniki, mešalna miza in režijske komande. Ko je bilo to storjeno smo pričeli z testiranjem mikrofonov, kamer in povezave preko slušalk. Mešalec slike je bil odgovoren še za grafično pripravo, zato je takoj po prihodu pričel z nalaganjem prispevkov na glavni računalnik in z pripravo grafičnih vsebin. Ker se seveda nismo nadejali težav, ki bi nam lahko preprečile nemoteno pripravo, nam je ob zelo počasnem nalaganju že pripravljenega materiala iz enega računalnika na drugega počasi pričelo zmanjkovati časa. Še večji problem pa se je pojavil, ko sta dva snemalca s terena le dobro uro pred pričetkom oddaje prinesla material, ki ga je bilo potrebno še zmontirat in pripravit za predvajanje podloge pri prvem gostu.

3. 2 Vroča vaja

Ker se je, kot vsem televizijcem tudi nam vse dogajalo zadnji hip, nam
je časa za pravo vročo vajo zmanjkalo. Material se je na računalnik še
vedno nalagal, zato nismo mogli izvesti vaje z pravo sliko in s tem
pričarati pravega vzdušja, kakršno je v oddaji.

Slika 2: Režiser daje napotke v studijo

Slika 2: Režiser daje napotke v studijo

Edino kar smo uspeli,
je bila vaja za kamermana in voditelja. Mešalec slike se sploh ni
sprobal, dejansko je prispevke prvič predvajal, ko je oddaja že tekla v
živo. Seveda je vroča vaja zaželjena vedno, še bolj če se še učiš, če
pa se učiš in se ti zraven tega poruši še že izdelan plan, takrat je
vroča vaja nujna.

Ker se je v zadnjem hipu (zaradi višje sile) vrstni red gostov
zamenjal, pa je bil na hudi preiskušnji še tajnik režije. Moral se je
pripraviti na težko delo, saj je bilo potrebno na hitro vso minutažo
ponovno izračunati. Ko sem izvedel za probleme, ki so nastali, sem se
zavedal, da so posledice v nastali situaciji lahko zelo velike.

 

3. 3 Sprejem gostov

Ob dogovorjeni uri sta oba gosta prispela v studijo. Ker sem jih jaz telefonsko kontaktiral in jih povabil v oddajo, je bilo normalno, da sem jih pred vstopom v TV hišo tudi počakal. Po vljudnem sprejemu sem jima razložil kako naj bi se intervju pred kamero odvijal, koliko časa imajo na voljo in kje naj se v studiju postavijo (kajti kamere so takrat bile že fiksno postavljene). Predstavil sem še oba voditelja, ki sta na kratko razložila vsebino pogovora. Eden od gostov je seboj prinesel tudi nekaj rekvizitov, tudi za te sem poskrbel, da so našli pravšnji prostor v studiju.

4. Oddajanje v živo

Ko je bilo vse nared, smo končno pričeli z oddajo. Nadzor nad potekom oddaje je še vedno moja glavna naloga, zato sem probal, če je kje kaj šlo narobe, že zelo zgodaj opozarjati zadolženega. Mešalec slike še vedno ni imel naloženega vsega materiala na svojem računalniku in to je v meni porajalo nezaupanje v režijski del ekipe. Seveda pa se kaj veliko med samo oddajo ne da več spremeniti. Lahko smo le čakali in upali na to, da se bo do trenutka, ko mora biti prispevek v etru material naložil in da ga bo še mogoče zmontirati. Za dobro oddajo je pomembnejša dobra priprava. Zato se z majhnimi korekcijami da popraviti le malenkosti. Edina omembe vredna odločitev med samo oddajo je bila, da sem dovolil, da gledalci lahko pokličejo v oddajo in jo s tem popestrijo.

5. Analiza oddaje

Kot producent/urednik sem se zavedal, da sem za vse napake do katerih je prišlo, na koncu odgovoren jaz. Pri analiziranju sem ugotovil, da oddaja niti ni izpadla tako slabo, kot sem si sprva mislil. Toda morala bi biti precej, precej boljša.

Zaradi omenjenih težav z nalaganjem prispevkov na glavni računalnik smo si dovolili nedopustno napako. Oddaja se je pričela z 15 minutno zamudo. Pa ne samo to, material, ki se je moral med oddajo vrteti kot podloga, se je sproti nalagal na računalnik. Zato nikoli nismo vedeli, če se bo naložil do takrat, ko ga bo režiser moral spustiti v eter. Prva pomanjkljivost se je prav zaradi tega pojavila že takoj na začetku oddaje. V ozadju scene je plazma ostala brez slike uvodnih štiri minute.

Ker se je nervoza zaradi zamude naselila tudi med voditelja, sta večji del oddaje vodila s premalo dopolnjevanja. Istemu vzroku pa bi težje pripisal malo slabše vodenje intervjujev. Tukaj predvsem ciljam na slabšo pripravo predvsem s strani glavnega voditelja. Neprimerno dolg pa je bil tudi intervju z drugim gostom. Že drži, da so ga je malo popestrili zanimivi rekviziti, a vseeno je 20 minut preveč za tovrstno oddajo.

V trenutku, ko se je eden od voditeljev malo “zakopal“ ob mizo, je svojo slabost izdala še prenizka scena, ki je voditeljema “rezala glave na pol“, kar se ni dalo popraviti niti z drugačnimi kadri.

Čeprav sem med pripravo velik poudarek dal preglasnim slušalkam, ki so v prvi oddaji bile slišane – namesto samo kamermanu – celemu studiju, so se tudi v tej oddaji občasno slišale v etru.

Če sem z mešalcem slike začel, bom z njim tudi končal. Začeli so 15 minut prepozno……na koncu pa v zaključno špico (boben) sploh nismo bili vpisani mi, ampak ekipa, ki je oddajo snemala teden dni prej.

5. 1 Izjava gosta

Gospod Ljubo Germič je bil drugi gost. Zaradi naše zamude, s pričetkom oddaje, je bil prisiljen čakati dlje, kot je bilo predvideno, zato je bil kar malo slabe volje.“Vse kar delate delajte profesionalno, ne glede na to kje, kaj in kdaj delate. Zdaj ko začenjate, vas ljudje spoznavajo in takšne kot vas bodo spoznali, za takšne vas bodo vedno imeli“, nam je priporočal tik po končanem snemanju. V kasnejšem pogovoru je bilo v njegovem glasu zaznati precejšnje zadovoljstvo, saj sta v našo oddajo poklicala dva gledalca, kar pa je tudi odraz, da nas ljudje gledajo!

6. Viri in literatura

  • arhiv Blagovič D. (študent MM- Academia MB)
  • http://znanje.academia.si/index.php/page,Course/Subject,ODMP; povz. po Cotle S.(2000);
  • Media organisation and production in Millerson G.; Effective TV Production, 2000; Ellis J. (2000);
  • Seeing Things: Television in the Age of Uncertainty, London: I.B. Tauris; London- New York

Avtor, se je kot producent/urednik zavedal, da je za vse napake do katerih
je prišlo, na koncu odgovoren on. Pri analiziranju je ugotovil, da
oddaja niti ni izpadla tako zelo slabo, kot je sprva mislil. Toda morala
bi biti precej boljša.

DELI
Prejšnji članekCMS Joomla
Naslednji članekModernizacija javne poti v občini Zavrč

Tadej Friš je študent na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno delo je pripravil kot seminarsko nalogo pri predmetu "Praktično izobraževanje 2" študijskega programa multimediji v šolskem letu 2007/2008.