Estetika nepopolnosti v video produkciji

Video produkcija

Študent: Tomi Svenšek

Tomi Svenšek je diplomant Višje strokovne šole Maribor, program Medijska produkcija - modul Video produkcija. Svoje diplomsko delo je zagovarjal septembra 2025.

PDF

Diplomsko delo Tomi Svenšek

V diplomskem delu z naslovom Estetika nepopolnosti v video produkciji raziskujem pojav različnih napak in artefaktov v video sliki ter njihovo preobrazbo iz tehničnih pomanjkljivosti v estetska sredstva.

Želel sem ugotoviti, ali gledalec nepopolnosti vedno prepozna kot napake ali pa jih v določenih kontekstih lahko dojema kot umetniški element, ki prispeva k avtorski izraznosti in čustvenemu doživetju. Zanimalo me je tudi, kje poteka meja med napako, ki je posledica omejitve tehnologije, in estetskim sredstvom, ki ga zavestno uporabimo pri ustvarjanju video vsebin.

V teoretičnem delu sem se osredotočil na to, kako nastajajo različne vrste nepopolnosti, kaj pomenijo in kakšen videz imajo v praksi. Analiziral sem tako digitalne artefakte, kot so kompresijski učinki, kot tudi analogne nepravilnosti.

Pri vsakem primeru sem se vprašal, kako jih ustvarjalci uporabljajo namerno, kakšne učinke s tem ustvarijo pri gledalcu in v katerih primerih so bili ti pojavi sprejeti kot estetska sredstva.

Pri razlagi sem se opiral tudi na koncept the aesthetic of failure, ki v nepopolnosti vidi ustvarjalni potencial. Posebej zanimivo se mi je zdelo raziskati animacijo in videoigre, kjer so vizualne nepravilnosti uporabljene na edinstvene načine, pogosto kot del pripovedi ali za ustvarjanje posebne atmosfere.

Raziskovalni pristop sem oblikoval na osnovi kvalitativnih metod, s poudarkom na študijah primerov ter primerjalni in besedilni analizi izbranih prizorov in videospotov.

Skozi te primere sem ugotavljal, kako so bile nepopolnosti uporabljene, kaj so prispevale k estetiki dela ter kako bi bile doživete, če bi nastale nenamerno.

V praktičnem delu sem ustvaril kratek video, v katerem sem prikazal uporabo nekaj izbranih učinkov nepopolnosti. S tem sem želel ponazoriti ne le njihovo vizualno podobo, temveč predvsem njihov vpliv na gledalčevo zaznavo.

Pri vsakem učinku sem razmišljal, kako bi ga občinstvo razumelo, če bi bil posledica tehnične napake, in kako ga dojema, če je očitno uporabljen kot estetsko sredstvo. Ta refleksija mi je omogočila bolje razumeti razliko med nehotenimi napakami in zavestnimi ustvarjalnimi odločitvami.

Diplomsko delo Tomi Svenšek

PDF

Diplomsko delo Tomi Svenšek

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X

Close

Vas zanima študij pri nas?

Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
  • Vaši osnovni podatki

Close

Newsletter

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.