Leta 1997 je bila v Sloveniji sprejeta Strategija razvoja igralništva. V tem dokumentu je bilo opredeljeno, da je produkt iger na srečo in spremljajočih dejavnosti pomemben del turistične ponudbe v državi.

Nedvomno družbe, ki se na območju naše države (pa tudi izven) ukvarjajo s prirejanjem
posebnih iger na srečo, sledijo igralniškim trendom, saj vse ostrejša konkurenca zahteva neprestano prilagajanje željam uporabnikov.

Na področju vzhodne Štajerske je (tako kot drugod po Sloveniji) bilo z novim zakonom
zasebnikom (zasebnemu kapitalu) omogočeno odpiranje novih salonov z igralnimi avtomati.

V kratkem bo podjetje HIT iz Nove Gorice odprlo sodoben in trendovski igralniško- zabaviščni kompleks v Šentilju. Če želi neka nova družba preživeti ob vsej tej konkurenci, mora obiskovalcem ponuditi nekaj več; ne samo visoko kvaliteto izvajanja igralniških storitev, temveč tudi pestro dodatno ponudbo (restavracija, koncertna dejavnost, diskoteka, nočni bar, športne aktivnosti, lepotni salon …).

Ali je možno, da kljub konkurenci, na primerni lokaciji in s pravo ponudbo, lahko zaživi in preživi novi salon z igralnimi avtomati?

Z bogatimi izkušnjami na področju igralniškega turizma in ob upoštevanju vseh pozitivnih in negativnih dejavnikov bomo s svojo diplomsko nalogo, v kateri smo obdelali razvoj iger na srečo, teorijo podjetništva in storitev pri igrah na srečo, opravili raziskavo stanja pri igrah na srečo in izdelali poslovni načrt lastne igralnice, s katerim dokazujemo, da lahko v naši regiji uspešno deluje še ena družba, ki se ukvarja s prirejanjem posebnih iger na srečo.

Idejo za uresničitev svojih želja po samostojni zaposlitvi smo dobili prav pri študiju predmeta Podjetništvo, ki nam je razširil znanja, kako se lotiti udejanjanja podjetniške ideje in kako profesionalno začeti lastno podjetniško pot. V diplomski nalogi smo tako sestavili mozaik študija prav vseh predmetov na šoli Academia. Dobili smo smernice, kako je potrebno razmišljati v vlogi komercialista, podjetnika ali pa vodje, kje in kako širiti in uporabiti svoja pridobljena znanja.

Uporabili smo lahko tudi svoje bogate sedemnajstletne izkušnje v igralništvu. Ob študiju smo ugotovili, da se v dolgih letih dela na enem področju marsikaj spremeni in da je potrebno sproti širiti znanja iz podjetništva, poslovodenja, marketinga, logistike, psihologije, trženja, prava, informatike … To pa so prav predmeti, ki sestavljajo naš mozaik podjetniškega načrta. Potrebno je tudi redno prebirati strokovno literaturo in spremljati dogodke v našem poslovnem in političnem okolju. Naučili smo se tudi, da lahko prav vsak od nas z željo, delavnostjo in pozitivno zagnanostjo konča študij in ta znanja praktično uporabi.

Z velikim zadovoljstvom ugotavljamo, da smo uresničili nalogo, ki smo si jo zadali v dispoziciji, saj smo opravili pravo raziskavo trga z obiskovalci Casinoja Maribor, ki ima poleg uporabe v diplomskem delu še praktično uporabno vrednost za Casino Maribor in za naš načrtovani Casino Grad. Pripravili smo poslovni načrt lastnega igralnega salona; s tem smo preverili, ali bi s finančnimi zmožnostmi lahko postala resničnost. Tako bi ob povezavi bogatih izkušenj in s študijem pridobljenih znanj postali del igralniškega turizma ter sami krojili svojo usodo.

V Casinoju Grad bi želeli uporabiti prav vse želje po spremembah, ki jih kot zaposleni sedaj ne moremo uresničiti. Prav tako želimo spremeniti vse negativne izkušnje naših gostov in napraviti kolikor se le da prijazen salon igralnih avtomatov, kjer želja po dobičku ne bi bila na prvem mestu. Tudi ob ustaljeni politiki bi podjetje s svojo ponudbo in atraktivnostjo lahko dosegalo še boljše rezultate od predvidenih. Prav tako bi se še dodatno promoviralo z vključevanjem v lokalno politično in nepolitično sceno v smislu pozitivnega delovanja v občini in v korist javnostim.

Največjo nevarnost za Casino Grad v prihajajočih letih predstavlja izgradnja HIT Casino v bližnjem Šentilju. Njihove prednosti so predvsem finančne narave; omogočajo višje dobitke pri živih igrah in avtomatih, saj so le-ti povezani v mrežo vseh HIT-ovih kazinojev. Tudi njihova ponudba je bolj pestra. Bližina avtoceste jim bo omogočala privabiti tranzitne goste, saj bo zraven igralnice zgrajen tudi hotel. Vendar ima tudi Ptuj povezavo s Hrvaško, zatorej lahko pričakujemo tako goste iz te države kot tranzitne goste. Vsekakor smo mnenja, da lahko s svojo podjetniško idejo uspemo in odtrgamo svoj del kolača v svetu iger na srečo!

Zelo pomembna pri uporabnikih (gostih) je podoba (imidž) podjetja, njegova ponudba in ponudba konkurentov. Podoba (imidž) je niz prepričanj, idej in vtisov, ki jih ima človek o nekem predmetu. (Kotler, 1998, str. 599).

 

Diplomsko delo lahko preberete tukaj:

PDF Analiza igralništva in načrt ustanovitve lastnega salona z igralnimi avtomati na Ptujskem gradu

DELI
Prejšnji članekTerjatve podjetij v računovodskem servisu
Naslednji članekPredvidljiv vsebinski razvoj televizije

Matjaž Potočnik je diplomant programa komercialist, na višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjal dne 20. decembra 2007.