Vpliv globalizacije na transport vrednostnih papirjev in gotovine – primer podjetja Aktiva varovanje d.d.

26

Globalizacijo razumemo kot sklop sprememb, tako gospodarskih, kulturnih in političnih. Če pomislim na zgodovino, ki smo se je učili že v osnovni šoli, bi lahko mirno rekla, da ima globalizacija svoje korenine v obdobju, ko so številni osvajalci potovali in osvajali različne dele sveta in od tam v Evropo prinašali razne pridelke, izdelke in tudi ljudi, ki so jih imeli za poceni delovno silo.

Danes na globalizacijo gledamo drugače, optimisti vidimo predvsem pozitivne stvari, ki so nastale zaradi izrazitega tehnološkega napredka, predvsem v 20. stoletju. Danes je globalizacija svet v malem, lahko potujemo, kamorkoli želimo in za to ne porabimo več mesecev časa, da pridemo na drugi konec sveta, lahko se sprehajamo po internetu in gledamo tuje dežele in običaje ljudi, ki tam živijo. Seveda pa obstajajo tudi pesimisti, ki v globalizaciji oz. v združevanju sveta vidijo vse črno, samo negativno, pa naj se govori o tehnološkem, gospodarskem ali kulturnem napredku, prav tako v političnem sodelovanju med državami in preseljevanju ljudstev.

Podjetje Aktiva varovanje d.d. verjame v napredek, verjame v sodelovanje med podjetji, tudi znotraj panoge, saj smo mnenja, da si moramo medsebojno pomagati in sodelovati. Prav tako verjame, da je konkurenca pomemben dejavnik v razvoju podjetja, ko se primerjamo in vemo, kakšen je naš položaj in kako visoko smo na trgu. Prav tako podjetje Aktiva varovanje d.d. ve, da lahko vstopi na tuji trg in opravlja storitev varovanja v tujini enako dobro in kvalitetno kot doma, kar smo že dokazali z uveljavitvijo v sosednji Avstriji in delno tudi v Nemčiji. S tem se je podjetju Aktiva varovanje d.d. povečala prepoznavnost in konkurenčnost, saj smo postali največje slovensko podjetje, ki se ukvarja s prevozom gotovine in vrednostnih pošiljk tudi zunaj naših meja. Tuje podjetje nas je leta 2014 kontaktiralo in izbralo za svojega poslovnega partnerja, ko je iskalo izvajalca za prevoze gotovine iz Slovenije do njihovih bank v Avstriji. S tem je naše podjetje postalo prepoznavno in konkurenčnejše.

Globalizacija je bila dana tema za izdelavo diplomskega dela in kot vstop na tuji trg sem izbrala Turčijo. Zakaj ravno Turčijo? To vprašanje mi je marsikdo postavil, a Turčija je resnično zanimiv, velik, konkurenčen in kulturno drugačen trg, predvsem pa vidim izziv v nečem novem. Po geografskem ozemlju je skoraj 40 krat večja od Slovenije, po številu prebivalstva nas prekaša tudi za 40 krat, večina prebivalcev je starih med 15 in 65 let, to pomeni, da ima velik delež mladega in delovno aktivnega prebivalstva. Turčija je tudi zelo odprta dežela za tuje vlagatelje in investitorje in ob teh znanih dejstvih sem izbrala Turčijo kot tarčo možnega vstopa na tuji trg, kjer bi se naše podjetje razvilo, uspelo in postalo konkurenčno.

Download full insight