Osnove in temeljna teorija color gradinga

Medijska produkcija

Video produkcija

Študent: Žak Krebs

Žak Krebs je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Medijska produkcija. Svoje diplomsko delo je zagovarjal decembra 2020.

PDF

Diplomsko delo Žak Krebs

Diplomsko delo se navezuje na enega izmed ključnih aspektov video montaže in postprodukcije. Gre za tako imenovani postopek color gradinga, ki je v svetu filmografije in videografije zelo iskana veščina. Dandanes imamo z razvojem opreme in tehnologije tudi možnosti, da s pomočjo razpoložljivih programov tudi sami opravljamo ravno to delo.

Pravilen color grading – njegov način in izvedba – je iskana veščina, ki je nima vsak. Vsakdo pa ima možnost uporabe aplikacije LUT paketov, ki jih dandanes lahko kupimo ali pa dobimo zastonj na spletu. Problematika slednjega je z aspekta profesionalnega in strokovnega color gradinga zelo težavna, saj lahko uporabniki sami ustvarijo izdelke, ki niso pravilnega izgleda, kljub temu pa dopišejo, da je bil izveden zgoraj omenjeni postopek in da gre za unikatni izgled. Za razumevanje tega procesa je potrebno poznavanje teorije barv – razumeti, kako barve vplivajo na posameznika s psihološkega vidika in kako lahko uporaba pravilnih odtenkov barv spremeni izdelek v nekaj boljšega in kakovostnejšega. Treba se je tudi naučiti pravilnega postopka in vse znanje, povezano s teorijo barv, znati aplicirati v programu, saj lahko le tako pravilno izvedemo postopek color gradinga. Skozi diplomsko delo bom na študiji primerov ponazoril pravilen in nepravilen način color gradinga, pokazal ter dokazal njune razlike in se poglobil v tematiko barv, videa, opreme ter postopka, kot je razvidno iz naslova diplomskega dela.

Obravnaval bom tudi stališče stranke, saj ta na koncu odloča o končnem izgledu produkta, pa naj gre za montažo ali generalni izgled videa. Problematika projektov, ki imajo osebni dodatek in so povezani z naročnikom, je, da lahko imajo ogromen vpliv na izgled, lahko celo ogrozijo izdelek, saj veliko strank ni sposobnih dojeti, da znanja, ki jih prinese montažer ali snemalec, ki kasneje opravlja to delo, lahko izboljšajo izdelek, ne pa ga poslabšajo. Ta subjektiven del procesa je treba tudi dosledno vključiti in ga v končnem produktu tudi ponazoriti, saj mora montažer, če stranka želi določen izgled, upoštevati njene želje, ki lahko vplivajo tudi na končni barvni izgled videa, lahko se tudi zgodi, da stranka želi, da montažer uporabi določen LUT.

V diplomskem delu se bomo zaustavili tudi pri prodaji in uporabi LUT (ang. Look up Tables) paketov, ki jih lahko najdemo na spletu in so dostopni vsakomur, hkrati pa ponujajo hitre rešitve za uporabnike, da dosežejo določen izgled svojega izdelka, neglede na končni rezultat. Vse te vidike bomo preučili in skozi študije primerov obravnavali rezultate.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Žak Krebs

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X