Firence kot učilnica prihodnosti: evropski učitelji združeni v misiji vključevanja

Med 22. in 26. septembrom 2025 so Firence postale več kot le mesto umetnosti – spremenile so se v središče pedagoške inovacije. V nekdanjem zaporu, danes kulturnem prostoru Le Murate, se je zbralo 49 učiteljev in mentorjev iz šestih držav (Turčija, Italija, Bolgarija, Norveška, Portugalska, Slovenija), ki sodelujejo v projektu ERASMUS+ EMSTEP. Slovenijo je na dogodku zastopala tudi Academia skupaj z osmimi predstavniki osnovnih šol Sladki vrh, Kungota in Loče.
Program je bil zasnovan tako, da je spodbujal praktično usposabljanje in izmenjavo dobrih praks. Udeleženci so sodelovali v delavnicah, kjer so se preizkusili v simulacijah pouka, ustvarjanju učnih aktivnosti za raznolike učence ter spoznavali konkretna orodja za bolj vključujoče učilnice. Ob tem so obiskali tudi lokalne šole in raziskovali bogato kulturno dediščino Firenc, kar je dodatno obogatilo njihovo izkušnjo.
Dogodek je znova potrdil, da je vključevanje več kot le metoda poučevanja – je vrednota in temelj za izgradnjo prihodnosti izobraževanja. Mednarodno sodelovanje je udeležencem omogočilo izmenjavo znanja, krepitev empatije in strokovnega povezovanja, kar bo pomembno prispevalo k nadaljnjemu razvoju inkluzivnih praks v šolah.
Posebna zahvala gre šolam, ki so soustvarjale ta nepozaben teden: OŠ Sladki Vrh, OŠ Kungota in OŠ Loče.