Ideja, scenarij in organizacija filma 8. zapoved

259

Razvoj in predprodukcija sta pomembna, če ne celo najpomembnejša filmska procesa v nastajanju filma. Zaradi zanimanja za filmsko produkcijo smo se odločili posneti kratki igrani film. Skozi diplomsko delo smo spoznavali delo scenarista, režiserja in vodje filmske produkcije. Projekt je predstavljal precejšen izziv, saj smo se takšnega projekta lotili prvič. Tekom pisanja samega diplomskega dela smo predstavili svojo idejo, napisali scenarij, uredili celotno dokumentacijo, organizirali vse potrebne stvari za produkcijo ter režirati film. Pregledali smo več različnih vrst literature, pregledali tako spletne kot knjižne vire in s tem izpopolnjevali svoje znanje pisanja scenarijev. Po pregledu literature smo se odločili za »tabelaričen« način. Sledilo je iskanje ideje, kako se najbolj optimalno lotiti organizacije same produkcije. Igrani film smo uvrstili v žanr. Ker filma ni mogoče posneti brez opreme, smo raziskali vso potrebno opremo, ki smo jo potrebovali za snemanje in post-produkcijo. Tekom snemanje filma smo ugotovil, koliko ljudi je potrebnih za izvedbo takšnega projekta, ocenili nastale stroške, evalvirali svoje delo in se soočili z lastnimi napakami …
Pred pisanjem diplomskega dela smo postavili naslednje tri hipoteze:
H1: Produkcijo kratkega igranega filma 8. zapoved je možno izpeljati s samo petimi osebami.
Da, produkcijo je možno izpeljati s petimi osebami, vendar bi bil film precej »pust«. V filmu bi morali igrati tudi kamermani, snemalci zvoka itd. V produkciji našega filma je sodelovalo šestnajst oseb. Ker smo za igranje uporabili tudi kamermana in montažerja, so kadri precej statični in nepravilni.
Iz navedenih razlogov hipotezo ovržemo, saj smo mnenja, da je odlično posnet film nemogoče posneti s petimi osebami. Seveda je sicer precej odvisno od same zgodbe.
H2: Pred-produkcijo in produkcijo je možno izpeljati v roku enega meseca.
Za predprodukcijo ni potrebno veliko število ljudi. Potrebni so scenarist, režiser, vodja in montažer. Če so vse osebe angažirane in iznajdljive, je predprodukcijo možno izpeljati v enem mesecu. Enako lahko trdimo za produkcijski proces. Če je vodja uredil in organiziral vse potrebno za snemanje, se tudi produkcijo da izpeljati v roku enega meseca. Pri našem projektu je čas predstavljal velik problem, saj je vsak izmed članov poleg šolanja še zaposlen, zaradi česar je bilo potrebno veliko usklajevanja. Če bi vsak član imel več časa in bi se lahko ukvarjal samo s produkcijo filma, bi naš projekt definitivno bil posnet v enem mesecu.
Na podlagi ugotovitev iz našega dela potrjujemo zgoraj napisano hipotezo.
H3: Oprema, ki smo jo imeli na voljo, je dovolj za izvedbo projekta.
Snemali smo z dvema kamerama, enim usmerjenim mikrofon in LED lučjo. Ker smo večinoma snemali podnevi, LED luči nismo veliko uporabljali, uporabili smo namreč kar dnevno svetlobo. Pri sceni zasliševanja bi bilo po našem mnenju potrebno imeti tri kamere. Eno bi imeli na sredini, po ena pa bi bila na levi oziroma desni strani ob detektivu. Ker smo imeli samo dve kameri, nam je to zelo otežilo delo, saj je moral igralec dvakrat odigrati popolnoma identično, da smo v post-produkciji lahko zmontirali.
Na podlagi teh dejstev hipotezo ovržemo.
Glede na to, da smo se takšnega projekta lotili prvič, smo z izdelkom zadovoljni. Menimo, da smo si s pisanjem diplomskega dela precej razširili obzorja glede filmske produkcije. Naučili sem se veliko novega in menimo, da nam bodo pridobljena znanja veliko pripomogla v naših prihajajočih projektih.

Download full insight