Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Grafično oblikovanje
Narava je pogosto vir navdiha človeške rabe, iz katere se velikokrat učimo in jo posnemamo. Tako smo iz narave prevzeli tudi vlogo embalaže, katere primarna vloga je zaščita izdelka. Embalaža več ni le pasivni nosilec izdelkov, ampak je postala aktiven komunikacijski kanal in orodje za ustvarjanje blagovne znamke.
Grafično oblikovanje embalaže ima ključno vlogo pri ustvarjanju prvih vtisov, ki jih potrošnik dobi ob srečanju z izdelkom na policah trgovin ali ob prejemu izdelka v naročje. Oblikovanje embalaže je najbolj vznemirljivo in zahtevno delo za oblikovalca zaradi združevanja hitrih napredkov v materialih in boljšega razumevanja psihologije nakupovanja.
Grafično oblikovanje embalaže, poleg estetskega vidika, služi tudi funkcionalnim ciljem, kot so jasna komunikacija s potrošnikom, prepoznavanje izdelka med konkurenco ter zagotavljanje informacij o sestavinah, uporabi in trajnosti izdelka. Tudi manj privlačna embalaža lahko postane izjemen prodajni hit, če je pravilno oblikovana glede na ciljno publiko.
Prišli smo tudi do tega, da razvijamo nove visokotehnološke materiale in dajemo velik poudarek temu, kaj se zgodi s izdelkom, ko zapusti embalažo.
Mnoga podjetja ramišljajo, kako združiti potrošnikovo željo po izdelkih za enkratno uporabo in okoljsko ozaveščenostjo. Vzporedno s funkcionalnostjo in estetiko embalaže je pomemben tudi njen marketinški potencial. Pravilno oblikovana embalaža lahko izdelku zagotovi konkurenčno prednost na trgu in prispeva k uspešni prodaji.
Diplomsko delo se s teoretičnega stališča osredotoča na naslednje obravnavane teme: embalaža, funkcije embalaže, embalažni materiali, tradicionalna in ekološko ozaveščena embalaža, vpliv embalaže na nakupne odločitve. Obravnavala sem tudi procese oblikovanja embalaže in vse stopnje oblikovanja embalaže.
Drugi del naloge se navezuje na anketno analizo. Vprašanja se nanašajo na vpliv estetike in funkcionalnosti pri tradicionalni embalaži v primerjavi z ekološko ozaveščeno embalažo pri nakupni odločitvi potrošnikov. Z raziskavo sem dobila vpogled v razumevanje vloge embalaže v vedenju potrošnika, ki nudi praktične smernice za izboljšanje embalaže z vidika estetike, funkcionalnosti prehrambenih izdelkov, trajnosti in vrednosti blagovne znamke.
Izdelala sem novo sekundarno embalažo, ki bolje prispeva k prepoznavnosti blagovne znamke, estetskemu vidiku embalaže in ima boljšo funkcionalnost.
Izdelek študentke si lahko ogledate v spodnjem videu: