Pojem poslovne ženske je širok in ga je težko opredeliti. Poslovna ženska je načeloma vsaka od nas, ki hodi v službo in se ukvarja s kakršnimkoli zasebnim poslom. Toda, ko govorimo o poslovni ženski, imamo v mislih tiste predstavnice nežnejšega spola, ki delajo v managementu, pravnice, poslanke in podobno. V tem svetu veljajo določena pravila oblačenja, tako za moške kot za ženske. Predpisano je, kako dolgo mora biti krilo, kolikšen je primeren izrez, kakšni so ustrezni čevlji in podobno.

Pravila oblačenja ustvarjajo in zaokrožajo našo podobo in splošen vtis, ki ga dajemo o sebi. Obleka še ne odkrije osebnosti in gotovo ne naredi človeka, lahko pa o njem dosti pove, sploh v poslovnem svetu.

V začetku diplomske naloge bom opisala zgodovinski in sociološki pomen obleke. V nadaljevanju bom predstavila pojme: barva, estetika in stil. V četrtem, petem in šestem poglavju pa bom podrobno opredelila, kakšna mora biti poslovna ženska v službi, na sprejemih, na svečanih prireditvah, na športnih prireditvah in v prostem času.

K obleki poslovne ženske pa spada tudi urejenost las, obraza, rok in telesa. Nihče izmed nas seveda ni popoln, a si lahko zelo veliko pomagamo z modnimi dodatki, saj pozornost s svojih nepravilnosti preusmerimo drugam.

Res je obleka izraz individualnosti, vendar v poslovnem svetu obstajajo pravila, ki opredeljujejo tip obleke za različne priložnosti. Vodilo je predvsem eleganca. Splošno pravilo je  » Manj je več ».

V obdobju svetovnega gospodarskega napredka, v obdobju višjega življenjskega in finančnega standarda ter ob boljši konkurenci na domačem trgu, smo ljudje veliko bolj aktivni, počutimo se bolj samozavestno, sproščeno, kar se kaže nenazadnje tudi v našem načinu življenja, razmišljanja in oblačenja. Včasih si nismo mogli zamisliti, da bi poslovna ženska imela oblečeno kaj drugega kot kostim zelo strogega kroja in barv. Danes smo z razmišljanjem in socializacijo uspeli, da se lahko ob upoštevanju nekaterih pravil oblačimo na drugače in vendar še vedno dostojno.

Kultura oblačenja ima svoja pisana in nepisana pravila. Ko imamo pred seboj nepisana pravila in se moramo odločati po instinktu,nse vedno moramo vprašati, za kakšno priložnost se oblačimo. S takim razmišljanjem oblikujemo svojo omiko, s tem pa tudi standarde svojega videza, kar je tudi odraz naše socializacije in odnosa do podjetja, ki ga predstavljamo.

Vpliv naše zunanje podobe in obnašanja o nas pove, kakšni smo do sebe, do drugih in do priložnosti, v kateri se nahajamo. S primerno obleko se predstavimo kamorkoli stopimo, hkrati pa izkazujemo spoštovanje do glasbenika, umetnika, poslovnega partnerja in konec koncev tudi spoštovanje do sebe.

Ko govorimo o videzu v poslovnem svetu, smo kljub prehajanju na lahkotnejšo, manj konzervativno oblačenje, vezani na nekatera pravila, ki pa vedno veljajo v poslovnem svetu.
Upoštevati in prilagajati se moramo nekaterim pravilom in pričakovanjem, ki jih imajo podjetja do našega oblačenja. Ko prestopimo prag svojega podjetja, ne predstavljamo več samo sami sebe, ampak tudi podjetje, za katerega delamo.

Ne smemo pozabiti, da z obleko tudi komuniciramo. Obleka spada v neverbalno komunikacijo in včasih z njo povemo več, kot bi si želeli. Svoja čutenja, odnose, občutenja, videnja, svoje perspektive, svoja pričakovanja izražamo veliko močneje in pogosteje z neverbalno kot z verbalno komunikacijo.

Ves svoj delovni staž, to je 22 let, sem preživela v uniformi. To pa predstavlja zelo konzervativen način oblačenja, saj imamo s pravilnikom določeno, kako nositi predpisana oblačila. Gre za pisana pravila, ki  jih mora upoštevati sleherni delavec, ki nosi uniformo. Pravila so zelo stroga in toga, kajti vsak se mora zavedati, da z nošenjem uniforme ne predstavlja več samo sebe, ampak je nekdo, ki zastopa podjetje.

V primeru nošenja uniforme, ko si obkrožen z ljudmi, ki so hkrati tudi stranke podjetja (v mojem primeru potniki),je treba nenehno paziti na urejenost oblačila, sebe, pa tudi na obnašanje, saj  je vse to prvo ogledalo in prvi stik stranke ali odjemalca s podjetjem.

Kadar nimaš možnosti, da bi se v službo oblekel, kot si sam želiš, vedno hrepeniš po tem. Tudi sama sem vedno želela, da bi lahko oblekla kostim. Zato sem vedno opazovala predvsem ženske, kako se oblečejo za službo. To me je pripeljalo do zaključka, da danes niso več tako zelo konzervativno oblečene, saj sem jih videla prihajati v vseh stilih oblačenja, razen morda v dramatičnem stilu, ki pa je res primeren samo za doma. Ugotovila sem tudi, da ne nosijo hlačnih nogavic, enobarvnih kostimov, da soti lahkotnejših krojev in materialov in da so vedno več oblečene po trenutnih modnih trendih, pa vendar še vedno dovolj okusno za poslovne sestanke in sprejeme poslovnih partnerjev.

Mislim, da je v takšnem vzdušju, torej ob garderobi, ki je lahkotnejša, bolje delati, saj se oseba v obleki bolje počuti in tudi to vpliva na delovni učinek in posledično na boljše odnose med zaposlenimi.

Med analiziranjem ankete, ki sem jo dala v izpolnitev 100 naključnim izpolnjevalcem, sem prišla do zaključka, da  tudi drugi opažajo, da se iz konzervativnega oblačenja prehaja na lahkotnejši način, kar se prav tako odraža tudi na delovnih mestih v službah in v odnosih med zaposlenimi.

Ljudje, ki so izpolnjevali ankete, so, enako kot jaz, nad tem navdušeni. Da je lahkotnejša garderobe prinaša boljši delovni učinek, je razvidno iz tabele in grafa 14 in da je boljše tudi počutje med zaposlenimi je razvidno iz tabele in grafa 15.

Zaposleni radi vidijo svoje nadrejene oblečene v lahkotnejše obleke, saj potem imajo občutek, da to ni njihov nadrejen in ne občutijo pred njim neke vrste straha. Anketirani so se opredelili, da naj bi poslovna ženska nosila ali klasičen stil oblačenja ( tabela in graf 19 ) ali pa meni bližji in lahkotnejši stil je evrošik stil ( tabela in graf 22 ).

Kljub temu, da imamo na voljo več stilov oblačenja in da je pomembno, kako smo oblečeni, je pomembna tudi osebna higiena, kar so anketiranci dokazali v tabeli in grafu 5.

Ko sem razmišljala o anketi in rezultatih mi je prišlo na misel, da je ljudem skoraj vseeno, kako si oblečen (seveda moraš biti barvno in stilsko usklajen), le da upoštevaš visok nivo osebne higiene. Ljudem je bolj pomembna to kot pa make up, nošenje nogavic ali kostima. Vendar pa še enkrat  poudarjam, da v poslovnem svetu vladajo določena pravila, ki se jih moramo še vedno držati.

 

Diplomsko delo lahko preberete tukaj:

PDF  Poslovna obleka ženske kot pomemben način komuniciranja