Vpliv grafične podobe embalaže na potrošnika

45

Vsak dan se srečujemo z izdelki. Kamor koli pogledamo, vidimo embalažo. Zagotovo pa se velika večina ljudi njenega pomena in namena ne zaveda, saj se nam sama po sebi zdi samoumevna. Embalaža nima samo estetskega in informacijskega pomena, temveč tudi zaščiti izdelek, olajša njegovo uporabo, izdelku daje identiteto in še veliko več. Nasičenost trga s produkti je oblikovalce in podjetja pripeljala do močne tekmovalnosti. Veliko vlogo ima sama priprava na grafični izdelek, kjer je potrebno ustrezno obdelati slikovno gradivo, ga postaviti v ustrezen barvni prostor, urediti resolucijo, potrebno je pripraviti vsa besedilna gradiva, prav tako pa je potrebno vedeti, komu bo končni izdelek namenjen in ga temu ustrezno prilagoditi. Do končnega grafičnega izdelka je potrebno vložiti ogromno truda in raziskovanja, kar pa na žalost velikokrat potrošniki ne znajo ceniti.

Dokler ne kupimo, ne vemo, kaj smo kupili. Pomembno je, da embalaža na kupca pusti pozitiven prvi vtis. Tako lahko rečemo, da uspešno prodajo izdelka najprej pripišemo k embalaži in šele nato kakovosti oziroma njeni vsebini. Ne moremo reči, da kakovost samega izdelka ni pomembna, vendar pa prvi vtis in odločitev za nakup velikokrat spodbudi ravno embalaža. Embalaža je vsekakor sredstvo za komuniciranje med proizvajalcem in potrošnikom. Je motivator k pomenu nakupa izdelka in predstavlja ime proizvajalca. Oblikovalci embalaže upoštevajo želje, zahteve in trende potrošnikov, pri tem pa upoštevajo predpise, tržne razmere izdelka in razvitost tehnologije embaliranja. Embalaža je ogledalo podatkov o vsebini, kvaliteti in lastnosti izdelka.

Na povečanje uporabe energije in surovin za zadovoljevanje naših potreb vplivajo dejavniki kot so na primer hitrejši razvoj industrializacije, naraščanje števila prebivalstva in hitrejši tempo življenja. Pomembno je tudi, da embalažo recikliramo, saj s tem zagotavljamo ponovno uporabo materialov in pripomoremo k lepšemu in čistejšemu okolju. Ravno zaradi tega se veliko podjetij dandanes premišljeno odloča ne le o dizajnu izdelkov, temveč tudi o materialih, iz katerih so narejeni.

Embalaža je zahteven izdelek, ki ga tvori več dejavnikov, ki so drug od drugega odvisni. Tukaj lahko omenimo barvo, ki ima veliko vlogo saj opazno vpliva na nakupovalne navade in pritegne pozornosti. Prav tako je tukaj tudi besedilo, brez katerega si embalaže ne znamo predstavljati, hkrati pa na sami embalaži navaja vse potrebne informacije. Tipografija pa igra pretežno vlogo estetskega pomena. Tukaj je tudi sama prepoznavnost podjetja, logotip itd. Skupek teh dejavnikov pa daje končno podobo embalaži oziroma izdelku.

Na podlagi analize smo ugotovili, da embalaža izdelka po mnenju sodelujočih vpliva na sam izbor oziroma nakup. Prav tako je to bila ena od hipotez in jo zato lahko potrdimo. Večina ljudi meni, da embalažo izdelkov opazuje, ni pa ta ključna za nakup izdelka, saj izdelek kupimo tudi ne glede na to, kako je oblikovana embalaža. Prav tako imamo raje barvitejšo embalažo, hkrati pa je potrebno poudariti, da je trenuten trend, ki bi mu lahko rekli manj je več, nekoliko privlačnejši. Ljudje smo namreč mnenja, da je embalaža z manj motivi oziroma simplistično oblikovana privlačnejša. Velikokrat kakovost samega izdelka presodimo na podlagi izgleda embalaže in pa prepoznavnosti znamke. Ta dva dejavnika sta odvisna drug od drugega in skupaj tvorita oziroma prikazujeta izdelek v njegovi najboljši luči. Da imajo izdelki boljše kakovosti lepše oblikovano embalažo ne moremo povsem potrditi saj je večina mnenja, da imajo izdelki višje kakovosti lepšo embalažo samo občasno. Tako lahko rečemo, da sam izgled embalaže ne more zagotavljati dobrega produkta, vsekakor pa je lepo oblikovana embalaža pika na i.
Menim, da je embalaža tista, ki bo kupca pripeljala do tega, da izdelek kupi, medtem ko bo kakovost vsebine oziroma izdelka le-tega tudi obdržala.

Download full insight