Grafični vidik analize blagovne znamke

Grafično oblikovanje

Študent: Nino Bewardi

Nino Bewardi je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Medijska produkcija. Svoje diplomsko delo je zagovarjal novembra 2019.

PDF

Diplomsko delo Nino Bewardi

Dejstvo je, da brez blagovnih znamk danes ne moremo živeti, saj nam tempo in stil življenja tega ne dovoljujeta. Blagovne znamke spremljajo naš vsakdan, ni važno, kje se nahajamo. Samo ozrimo se malo naokrog; vse, kar nosimo, obujemo, popijemo in pojemo, je blagovna znamka ali pa del neke verige, ki jo zajema. Ni možnosti, da bi se izognili vplivu sedaj že močno skomercializiranih blagovnih znamk. Blagovne znamke so vidne vsem, so otipljive in so stvarne. Omogočajo nam neko komunikacijo s svetom, da pokažemo, kaj sami smo in to najlažje naredimo preko blagovnih znamk. V kaj se oblačimo, kaj kupujemo, s čim se vozimo in podobne stvari dajejo naši družbi neko površinsko, a včasih zanesljivo razlago, kaj smo v resnici. Vizualnost je le eden izmed vidikov, ki nam jih blagovna znamka ponuja, saj preko nje lažje izražamo čustva v sodobnem svetu. Vizualnost nam pomaga ločiti nekaj dobrega od slabega, nekaj kakovostnega od nečesa manj kakovostnega. Da gre tukaj zgolj za pomen prvega vtisa, ki pa je, kot sem spoznal v diplomskem delu, ključen dejavnik pri vseh naših odločitvah, ne le odločitvah v primeru blagovnih znamk. Enostavno je dokazati pomen izgleda; če imamo predse postavljena dva enaka izdelka z enako vsebino, enakimi karakteristikami, a ju ločimo le po njuni zunanjosti, bomo na koncu izbrali tistega, ki nas privlači oziroma po domače tistega, ki je lepši. Zato je vizualna podoba ključna, saj ljudi prepriča. Danes se marsikateri izdelek v naših gospodinjstvih znajde zgolj zaradi svojega videza in ne toliko namena. Kadar podjetje doseže ta namen, da se njihov vizualni produkt bolje prodaja, kot dejanski ekonomični namen, takrat so na vrhuncu, saj ne prodajajo več izdelkov, temveč emocije. Tako se ljudje navežejo na določeno »franšizo« in se z njo poistovetijo, na njo prisegajo in je na splošno ne zamenjajo. To je tisti glavni cilj prodaje in tudi vizualne podobe. Tudi v anketi, ki sem jo izvedel, so anketiranci odgovorili, da se kdaj odločijo za nakup izdelka ne zaradi njegove uporabne vrednosti, ampak zgolj zaradi vizualnosti – če lahko to objasnim na drugačen način, vsaka blagovna znamka je ustvarjena, da se preko nje pove zgodba. Ali bo ta zgodba lepa ali ne, je odvisno od končnega izgleda celostne grafične podobe. Logotip je njen glavni del, s katerim komunicirajo preko različnih kanalov, najbolj vpliven je vizualni kanal, saj je najbolj prepričljiv, »če vidiš, potem verjameš«. Grafični oblikovalec ima zahtevno nalogo, saj mora zgodbo prikazati na enostaven in prepričljiv način, a to je tisto, kar je najtežje doseči.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Nino Bewardi

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X