Uporaba različnih tipografij in njihov vpliv v logotipih

Fotografija

Študent: Matic Vernik

Matic Vernik je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Medijska produkcija. Svoje diplomsko delo je zagovarjal avgusta 2019.

PDF

Diplomsko delo Matic Vernik

Današnji svet je zelo glasen. Konstantno išče pozornost ljudi; ljudi, ki so z novimi informacijami vsak dan bombardirani na socialnih omrežjih, spletnih straneh, v novicah na medmrežju, novicah v časopisih, letakih, reklamnih revijah, radiju, televiziji, v telefonskih anketah, s promocijami v trgovini in še bi lahko naštevali. V vseh teh primerih se podjetja s svojimi izdelki ali storitvami tepejo, da bi pridobila našo pozornost. Bolj dobičkonosno oziroma več vredno je podjetje, več denarja bodo vlagali v marketing in razvijanje. Zato ne preseneča, da velika podjetja vlagajo ogromno denarja v preoblikovanje svojih logotipov, čeprav je sprememba na koncu minimalna. Ljudje, odgovorni za takšna preoblikovanja, se zavedajo vsake lastnosti in stvari, ki sestavlja logotip. Z razumevanjem stranke, za katero oblikujejo logotip, premišljeno oblikujejo pisavo, izberejo primerno barvo in ostale elemente, ki kar najbolj predstavljajo podjetje. Končni izdelek je obraz podjetja, ki lahko s spremembo ene barve ali odtenka popolnoma drugače predstavlja to podjetje in njegove vrednote.

Prav zaradi te tekmovalnosti za pozornost ljudi je treba analizirati čim več vidikov logotipa, ki jih opazovalci zavestno ali podzavestno opazijo in tako na njih pustijo vtis. Najboljšo kombinacijo je skoraj nemogoče oblikovati sprva, zato se ta večinoma konstantno spreminja in dopolnjuje. S tako rekoč neomejenim dostopom do novih trendov in informacij je brez pravega znanja in predvsem izkušenj težko vedeti, kaj je samo začasni trend in kaj bo obstalo. Kot kažejo rezultati iz naše ankete, se lahko velikokrat zgodi, da starejši logotipi s premišljenim oblikovanjem preživijo zob časa, medtem ko hitro iskanje rešitev v trenutnih trendih morda ponudi primerno rešitev samo za kratek čas, po katerem bo treba ponovno vlagati čas in denar za iskanje novega oziroma primernejšega. Takšni primeri se lahko pojavijo pri novih podjetjih z omejenimi finančnimi sredstvi, ki jih večinoma namenijo za ostale stvari, zato je vlaganje v oblikovanje novega logotipa sekundarnega pomena. To pomeni, da je odgovornost oblikovalca, da razloži pomen, ki ga bo logotip nosil. Poudariti je treba, da bodo stranke njihove nove izdelke ali storitve ravno najbolj povezovale z njimi – njihovo podobo, njihovim obrazom. Ne glede na to, ali je izkušnja stranke s tem podjetjem pozitivna ali negativna, je to povezavo kasneje težko popraviti ali pa s spreminjanjem začnemo spet na začetku.

K celostni podobi prispevajo tudi barve, ki jih lahko najdemo tudi na embalaži, vizitkah, reklamah in drugod. Barve imajo zelo močan vpliv na posameznika, zato tudi te igrajo pomembno vlogo. Njihov vpliv je predvsem podzavesten, saj je človek s posameznimi barvami oblikoval odnos skozi evolucijo, kot tudi kulturo. Osnovno poznavanje barv in njihovega vpliva je tako rekoč nuja, zavedanje, za koga oblikujemo in kdo je naša ciljna skupina, pa takoj za tem. Izbrana barvna paleta bo v opazovalcu zbudila določene občutke in čustva, ki pa so lahko dobra ali slaba – vse je odvisno od tega, ali so barve primerno izbrane. To je razvidno pri našem zadnjem anketnem vprašanju, ki sicer z zelo preprostim primerom dokazuje pomembnost barve.

Z rastjo prepoznavnosti podjetja pa preoblikovanje logotipa lahko pomeni znebiti se kromatičnih barv in pustiti samo besedilo oziroma pisavo. S pojavom računalnika in digitalnega oblikovanja je prisotnost različnih pisav skokovito porasla, zato nova pisava nekega podjetja ni nujno bistveno drugačna od pisave, po kateri se zgleduje, in so te spremembe bolj subtilne in na opazovalca vplivajo bolj podzavestno. Morda je zato razlika med prvim in drugim odgovorom pri prvem anketnem vprašanju nekoliko nižja, saj pisava kot izoliran primer brez nekih preteklih izkušenj o fiktivnem podjetju ne pove toliko kot barva in oblika.

Logotip je torej veliko več kot samo ime podjetja. Je kot prvi vtis, ko spoznamo novo osebo. V ta vtis lahko vložimo ogromno dela ali pa nič, bolj kot smo o tem premišljeni in zavestno izbiramo odločitve, večja je možnost, da bo dober. Kot tistega pri človeku je tudi tega možno popraviti, vendar bo za to potrebno veliko truda. Na to vpliva veliko dejavnikov, na katere ne moremo vedno pomisliti, zato lahko dobimo občutek, zakaj velike znamke najemajo podjetja z ogromno zaposlenimi in plačujejo velike vsote samo za oblikovanje logotipa.

 

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Matic Vernik

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X