Varovanje gostinskega lokala Amfora Grill Ptuj

Varovanje

Študent: Tadej Milošič

Tadej Milošč je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Varovanje. Svoje diplomsko delo je zagovarjal aprila 2018.

Gostinske organizacije oziroma samostojni gostinci morajo ukreniti vse potrebno za vzdrževanje javnega reda in miru v svojih gostinskih lokalih in policiji prijaviti vsako kršitev javnega reda in miru (npr. pretepe, vinjene obiskovalce in druge kršitve povezane z javnim redom in mirom).

Na podlagi raziskovanj za diplomsko delo sem ugotovil, da moram svojo prvo hipotezo, ki se glasi: javni red in mir na prireditvah v gostinskem lokalu je redko kršen, ovreči. Javni red in mir je na prireditvah v gostinskem lokalu pogosto kršen, saj ima velik vpliv na kršitve alkohol. Alkohol ima kot psihoaktivna snov pomemben učinek na centralni živčni sistem, saj deluje zaviralno zlasti na možgane in tudi na številne organe v človeškem telesu. Učinki alkohola so psihološki in fiziološki, odvisni pa so od različnih dejavnikov: starosti, zdravstvenega stanja, spola, količine in koncentracije popitega alkohola, kombinacije s pijačami, ki vsebujejo ogljikov dioksid itd.

Alkohol je tudi poznan kot dejavnik agresivnosti, zato na prireditvah velikokrat pride do nasilja med obiskovalci, kot so na primer pretepi. Takšni primeri se zgodijo predvsem z obiskovalci, to so predvsem starejše osebe. Vsakoletno zabeležimo povprečno od 3 do 5-krat kršitev javnega reda in miru, med temi so 1–2-krat pretepi, s katerimi je treba obvestiti policijo in reševalno službo. V teh primerih gre za lažje telesne poškodbe. Med mladoletnimi osebami je popivanje alkohola nekaj običajnega, vendar z njimi nimamo nikakršnih težav, da bi morali posredovati reševalne službe v primeru opitosti od alkohola. V primeru, da opazimo, da so osebe vinjene, jim prepovemo prodajo in točenje alkoholnih pijač. Večjih kršitev v restavraciji Amfora Grill pa za enkrat še nismo zabeležili, prav tako ne iz prejšnjih let.

Svojo drugo hipotezo: vinjeni obiskovalci na prireditvah brez težav dobijo alkohol, kar vpliva na množičnost kršitev javnega reda in miru, sem potrdil. Tukaj se gre tudi za zaslužek, več prodaš, več imaš in zato prodajalci oziroma natakarji za točilnim pultom ne ocenijo vinjenosti gosta, ki je naročil, ampak jim je glavno, da čim več zaslužijo. Kot sem že navedel v zgornji obrazložitvi hipoteze, je alkohol velik dejavnik agresivnosti in zato se zgodijo tudi večkratne kršitve javnega reda in miru, pri katerih morajo posredovati varnostniki in policisti. V gostinskih lokalih so nameščene nadzorne kamere, ki so velikokrat postavljene tako, da ne pokrivajo celotnega gostinskega lokala ali pa celo ne delujejo.  Zato bom zadnjo hipotezo – videonadzor se pogosto zlorablja v škodo obiskovalcev, potrdil.

Če pride do kršitve v gostinskem lokalu in oškodovana oseba želi imeti posnetke iz nadzornih kamer, jih velikokrat ne more dobiti, saj se imetnik gostinskega lokala izgovarja na to, da v tistem trenutku kamera ni posnela kršitve ali pa da kamera ni delovala. V tem primeru je oškodovana oseba in ji na žalost ne moremo pomagati.

Vsem podjetjem, ki se ukvarjajo z dejavnostjo varovanja gostinskih lokalov, je skupen cilj pridobivati in ohranjati čim večje število novih naročnikov varovanja. Naročniki varovanja v ponudbah varnostnih služb iščejo najboljše izvajalce na tem področju in cenovno ugodne za te ponudbe.

Prav tako je lastnik restavracije Amfora Grill zadovoljen z varnostno službo Sintal koncern, ki skrbi za varovanje na prireditvah, intervencije v primeru sprožitve alarma ali pa drugi nesreči, zato bodo to varnostno službo obdržali še naslednja leta. V primeru, da bo varnostna služba začela delati slabše – manj odgovorno, kot so bili dogovorjeni, bodo zamenjali izvajalca na tem področju, saj jim je pomembno le to, da delajo odgovorno in zanesljivo. Njim ni cilj, da se dogajajo kršitve oziroma pretepi, ampak Sintal koncern želi, da prireditve potekajo tako kot je treba, da se ljudje zabavajo in se ne počutijo ogrožene, kot tudi, da se bodo obiskovalci radi vračali v lokal.

V primeru, da osebe ne bodo zadovoljne, se bodo poskušali pogovoriti in uskladiti mnenja in želje v korist obiskovalcev oziroma gostov, saj so le-ti na prvem mestu, in seveda vsak njihov komentar oziroma pripomba sta še kako dobrodošla.

[deof_form download_text=”Milošič-Tadej-DD.docx” download_url=”https://www.academia.si/novice/wp-content/uploads/2018/04/Milošič-Tadej-DD.docx”]

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X