Vpliv globalizacije na poslovanje podjetja blagovne znamke X na primeru tržišč Avstrije, Slovenije in Hrvaške

Komercialist

Študent: Aljaž Horvat

Aljaž Horvat je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Ekonomist. Svoje diplomsko delo je zagovarjal junija 2019.

PDF

Diplomsko delo Aljaž Horvat

Globalizacija povzroča pozitivne posledice za poslovanje podjetja X. Rezultati so lahko različni od podjetja do podjetja, saj nas globalizacija prisili, da se prilagodimo razmeram. Zaradi tega veliko starejših podjetij ostane brez prometa, saj ne gredo v korak s časom. Ker ostajajo pri starih navadah poslovanja, se danes veliko podjetij znajde v težavah. Zaradi tega je danes še toliko bolj pomembna fleksibilnost podjetja pri odzivanju na zunanje dogajanje. Mnoga podjetja se srečujejo s težavami, saj ne prilagodijo svojih sistemov oz. ne dohajajo konkurence, ki veliko bolje izkorišča pozitivne posledice globalizacije. Velik pomen za vsako podjetje v današnjem času ima predvsem trženje oz. marketing. Ta segment podjetja je bil v preteklosti dostikrat zanemarjen, danes pa ima prav trženje ključen pomen pri uspešnosti poslovanja podjetja oz. končnega finančnega stanja. Prav zato danes veliko podjetij posluje z visokimi dobički, tudi če njihov izdelek ni najboljši oz. najkakovostnejši, saj marketing podjetja potrošnika prepriča v nakup izdelka. To se kaže tudi pri nakupnih navadah strank oz. potrošnikov, saj se odzivnost ljudi na razne marketinške akcije ali strategije drastično povečuje. Vrhunec globalnega poslovanja in trgovanja so spletne prodajalne, ki z minimalnimi obratovalnimi stroški iztržijo čim večji poslovni uspeh. Starejše oblike nakupovanja so še zmeraj aktualne, ta aktualnost oz. prednost trgovanja na tradicionalen način se pozna predvsem v specifičnem obdobju v letu, kot so raznorazni prazniki. Tradicionalni prijem nakupovanja je še zmeraj aktualen pri starejši starostni skupini, pri tako imenovanih »milenijcih« pa so vedno bolj popularni spletno nakupovanje, uporaba raznih alternativnih valut za plačilo stroškov ter drugi načini trženja in tudi nakupovanja, ki nam jih omogoča digitalni svet. Glede na postavljene hipoteze sem prišel do naslednjih ugotovitev:

H1: »Zaradi globalizacije je poslovanje v podjetjih veliko lažje in hitrejše.« To vsekakor drži in sem to tudi dokazal, saj nam globalizacija prek orodij marketinga in digitalizacije omogoča lažje in hitrejše poslovanje ter tudi veliko cenejše kot prej.

H2: »Globalizacija  je kot posledica prinesla finančne vzvode, s katerimi je podjetništvo lažje dostopno širši skupini ljudi.« Drži, da je globalizacija prinesla nove oblike globalizacije ter je jemanje in prejemanje posojil in ostalih možnosti financiranja dostopnejše za vsakogar, ne drži pa to, kaj si mislimo, ko govorimo o bolj globalnih financiranjih, predvsem množičnih, saj je to, kot sem ugotovil, narobe razumljena igra na srečo.

H3: »Globalizacija je spremenila mišljenje potrošnika in njegove nakupne navade, rastoča kupna moč pa je vidna predvsem v tujini.« Definitivno drži, da se potrošnikova mišljenja spreminjajo in je to neposredno povezano z vplivom globalizacije, saj se moramo vsakodnevno prilagajati novim svetovnim trendom in navadam. Iz analize na avstrijskem trgu je razvidno tudi, da so potrošniki sprejeli spletno poslovanje in uporabljajo oz. koristijo obe obliki trgovanja hkrati.

Globalizacija je vse okrog nas, vse od stvari, ki jih kupujemo, novic, ki jih beremo, oddaj, ki gledamo, ter hrane, ki jo jemo. Danes se ne moremo izogniti vplivom globalizacije, saj niti to diplomsko delo ne bi bilo možno v digitalni obliki brez posledic globalizacije. Če smo pristaš digitalne dobe ali ne, ne moremo zanemarjati pozitivnih posledic, ki jih je globalizacija ustvarila za poslovanje in zagon tako starih kot mladih podjetij. Prvič v zgodovini je podjetništvo dostopno širši javnosti in ne samo nekaterim premožnim posameznikom. Če imamo dobro idejo, nam je omogočeno financiranje na številne načine, ki jih naši predniki niso imeli. Prav tako je globalizacija povečala moč prodaje skozi socialna in druga omrežja, ki nam omogočajo marketing, ki je cenejši, učinkovitejši in doseže veliko večje število ljudi. V prihodnosti se bo vpliv globalizacije samo še povečal oz. bo globalizacija mutirala na vse ravni našega življenja, vse naše življenje bo digitalizirano. Posledice tega se že danes kažejo na Kitajskem, saj takšna prevlada globalizacije povzroča zaton medčloveških odnosov, odpira pa nam vrata do vseh strani sveta, predvsem podjetnikom je omogočeno poslovanje prek videokonferenc s poslovnimi partnerji z drugega konca sveta, brez da bi jih srečali v živo. Ohraniti pa moramo zdrav razum in razumeti, da se najtrajnejše poslovne vezi oz. partnerstva sklenejo s trdno podajo rok.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Aljaž Horvat

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X