Ocena trga in analiza vpliva »korona krize« na trg in prilagajanje izdelkov

Komercialist

Študent: Tadej Dolinšek

Tadej Dolinšek je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Ekonomist - modul Komercialist. Svoje diplomsko delo je zagovarjal januarja 2022.

PDF

Diplomsko delo Tadej Dolinšek

Svet se je od začetka pandemije COVID-19 drastično spremenil. Pandemija koronavirusa je zajela skoraj vse države na svetu, prav tako pa je uničujoče vplivala na svetovno gospodarstvo in zdravje skupnosti po vsem svetu.

Največji negativni vpliv v okviru gospodarstva se je pokazal v smislu mobilnosti, trgovine, potovanj in globalnega zdravja.

Zaradi njenega širjenja so nacionalna gospodarstva in podjetja štela stroške, saj se vlade po vseh državah sveta borijo z novimi ukrepi za zapiranje držav in omejevanja širjenja virusa.

Ukrepi, ki so jih uvedle države kot odziv na pandemijo, so privedli do zmanjšanja proizvodnje, potrošnje, zaposlovanja in dobavne verige, kar je vplivalo na svetovno gospodarstvo na splošno.

Kljub razvoju cepiva in drugih rešitev se mnogi še vedno sprašujejo, kakšne bodo dolgotrajne posledice na gospodarstvo in kako bo v prihodnje videti okrevanje po t. i. »korona krizi«.

Ocenjuje se, da bo svetovno gospodarstvo zajela hujša gospodarska depresija in finančna kriza kot leta 2008. V obdobju pandemije COVID-19 so mnogi ljudje izgubili službo ali pa so bili deležni znižanja svojega dohodka. Stopnja brezposelnosti se je v gospodarstvu še povečala.

Število novih zaposlitvenih možnosti je upadlo in še danes je prostih delovnih mest malo. Če je gospodarstvo v vzponu in raste, to na splošno pomeni več bogastva in več novih delovnih mest. Meri se tako, da se upošteva odstotek spremembe bruto domačega proizvoda ali vrednosti proizvedenega blaga in storitev, običajno več kot tri mesece ali letno.

IMF tako ocenjuje, da se je svetovno gospodarstvo leta 2020 skrčilo za 4,4 %. Organizacija je upad opisala kot najhujšega po veliki depresiji v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Kljub temu, da so zgoraj našteti večinoma negativni vidiki trenutne situacije, smo se v podjetju, kjer sem zaposlen (Neonart d. o. o.) odločili, da to situacijo obrnemo sebi v prid.

S skupnimi močmi in veliko mero pozitive energije smo se tako v času te krize izjemno hitro odzvali na nove potrebe trga, nove nakupne navade potrošnikov, hkrati pa smo krizo videli kot novo priložnost, kar pomeni, da se je na trgu odprla kopica možnosti za razvoj novih produktov.

Reorganizirali smo proces samega dela, uvedli nove korona produkte in okrepili ter nadgradili poslovanje s pomočjo digitalnega marketinga. Poslovanje se je na tej točki znatno spremenilo, saj je že temelj poslovanja, torej neposreden stik s stranko, postal onemogočen.

Prilagodila se je tako ena in druga stran, zaživeli so stiki preko socialnih mrež in tako se je začela, recimo temu tako, »revolucija« poslovanja.

Diplomsko delo Tadej Dolinšek

PDF

Diplomsko delo Tadej Dolinšek

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X