Primerjava strategij supermarketov na območju Maribora

Komercialist

Študent: Aleksei Syrkin

Aleksei Syrkin je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Ekonomist - modul Tehnični komercialist. Svoje diplomsko delo je zagovarjal septembra 2021.

PDF

Diplomsko delo Aleksei Syrkin

Danes se poslovni svet zelo hitro razvija na vseh področjih. Izjemno pomembno je, da se podjetja hitro prilagodijo novim razmeram in se ustrezno promovirajo, da povečajo prodajo in posledično dobiček organizacije.

Učinkovito delovanje organizacije zatorej zahteva dva dejavnika, prvič, dobro načrtovan in izveden proces strateškega trženja in drugič, ustrezno strategijo trženja.

V diplomski nalogi bodo predmet raziskovanja slovenski supermarketi. Glavna ideja raziskave je opredeliti razlike v pristopih trženja med tremi ciljnimi supermarketi. Prvi je Mercator, ki je prvotno slovensko podjetje in deluje že od leta 1949.

To je največja trgovska veriga v Sloveniji z več kot 450 trgovinami po vsej državi. Drugi supermarket je diskontna trgovina, Hofer. Kot hčerinsko podjetje nemškega Aldija deluje v Sloveniji od leta 2005 in ima več kot 80 trgovin.

Tretji je E. Leclerc, ki je francoski supermarket. Čeprav je bil njihov supermarket odprt pred enaindvajsetimi leti, ima ta trgovska veriga v Sloveniji le dva supermarketa.

Razlike med supermarketi so opazne na prvi pogled.  Glede na raziskavo je bila razlika v spletni prisotnosti treh supermarketov velika.

Na tem področju je presenetljivo vodilni Hofer. Nemška diskonta trgovina vodi z impresivno prednostjo, saj ima v povprečju petkrat več sledilcev Največji od preučevanih supermarketov, Mercator, je na vsakem preučenem družbenem omrežju zasedel drugo mesto.

Med intervjujem je vodja trženja Mercatorja pojasnil, da promocija interneta ni njihov glavni cilj, čeprav ima potencial. Inovativnost se obravnava predvsem kot način za izboljšanje supermarketov.

E. Leclerc kaže veliko manj zanimanja za spletno prisotnost.

Vodja trženja E. Leclerc je potrdil, da imajo raje tradicionalne načine promocije.

Po opravljeni raziskavi in intervjujih so bile ugotovljene ključne razlike v trženjskih strategijah treh slovenskih supermarketov.

Večinoma so povezani s priljubljenostjo verige supermarketov, nastankom supermarketa, možnostmi, ki so supermarketu na voljo, ter odprtostjo za digitalni razvoj, pa tudi s hitrim prilagajanjem na vplivne zunanje dejavnike.

Diplomsko delo Aleksei Syrkin

PDF

Diplomsko delo Aleksei Syrkin

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X